«زمرد» را در ژانر فانتزی می‌سازم/ جایی برای نمایش فیلم کوتاه نداریم | پایگاه خبری صبا
امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۱۱
مجتبی اسماعیل‌زاده در گفتگو با صبا:

«زمرد» را در ژانر فانتزی می‌سازم/ جایی برای نمایش فیلم کوتاه نداریم

مجتبی اسماعیل زاده از پیش‌تولید یک فیلم کوتاه داستانی خبر داد و درباره چالش‌های پیش رو در عرصه فیلم‌های کوتاه با ما به گفتگو نشست.

مجتبی اسماعیل‌زاده کارگردان فیلم کوتاه و تدوینگر که تندیس بهترین تدوین را برای تدوین سه فیلم کوتاه «لطفا از خط قرمز فاصله بگیرید»، «نیوزیف» و «موج کوتاه» از جشن مستقل فیلم کوتاه خانه سینما (ایسفا) در کارنامه خود دارد در گفتگو با خبرنگار سینمایی صبا درباره فعالیت‌های این‌روزهای خود و همچنین چالش‌های پیش‌روی فیلمسازان فیلم کوتاه صحبت کرد و در ضمن از اکران اینترنتی مستند بلندی که کارگردانی آن را خودش برعهده داشته به نام «شرق وحشی» درباره زندگی واقعی شخصیت‌های رمان «کلیدر» نوشته محمود دولت آبادی خبر داد که این فیلم، سال پیش در جشنواره «سینماحقیقت» نیز حضور داشته است.

مجتبی اسماعیل‌زاده طی این گفتگو عنوان کرد که در مرحله پیش‌تولید یک فیلم کوتاه داستانی به نام «زمرد» در ژانر فانتزی با همکاری انجمن سینمای جوانان ایران دفتر تهران است که در ۱۵ دقیقه داستان مردی را روایت می‌کند که تمام زندگی خود را بر پایه شانس بنا کرده است. او درباره این فیلم کوتاه گفت: شاید مهمترین ویژگی این فیلم فضای فانتزی آن است که کمی باعث تفاوت و خاص بودن این کار شده و امیدوارم امسال به جشنواره فیلم کوتاه تهران برسد.

این فیلمساز جوان ادامه داد: سال های سال است که دلیل ما برای ساخت فیلم کوتاه، صرفا حضور در جشنواره است چون آنچنان عرصه ای برای نمایش فیلم کوتاه وجود ندارد. مثلا صدا و سیما می‌توانست فضای مناسبی برای نمایش فیلم‌های کوتاه‌ خوب و تاثیرگزار باشد به ویژه که ما در عصر سرعت به سر می‌بریم و مهمترین ویژگی فیلم کوتاه، ارائه مفهوم در زمانی کوتاه است.

اسماعیلی در پایان درباره میزان حمایت‌های صورت گرفته از فیلمسازان فیلم کوتاه گفت: مدتی است که با درایت و هم اندیشی انجمن سینمای جوانان ایران و انجمن فیلم کوتاه و چند آموشگاه سینمایی، چند پاتوق فیلم کوتاه شکل گرفته است که در آن‌ها به صورت هفتگی چند فیلم در یک روز با حضور منتقدان و فیلمسازان به نمایش گذاشته می‌شود که به نظرم این اتفاق بسیار خوبیست اما کفایت نمی‌کند. همچنان باید گفت محل عرضه جدی فیلم های کوتاه، جشنواره‌ها هستند و اگر مخاطب در مهلت پنج الی شش روزه جشنواره وقت صرف کند، می‌تواند حجم زیادی فیلم کوتاه خوب ببیند، در غیر آنصورت محل دیگری برای عرضه آن‌ها نیست. البته چند وبسایت هم مثل «هاشور» و «وُدیو» هستند که به طور مشخص روی فیلم کوتاه و مستند کار می‌کنند و می‌توانند مرجعی برای مخاطبان فیلم‌های کوتاه و مستند باشند.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است