نقش اول «حکم رشد» را پس از ۲۵ سال بازی در تئاتر به دست آوردم/ فعلا نقش پلیس بازی نمی‌کنم | پایگاه خبری صبا
امروز ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۲۹
مجتبی فلاحی در گفتگو با صبا:

نقش اول «حکم رشد» را پس از ۲۵ سال بازی در تئاتر به دست آوردم/ فعلا نقش پلیس بازی نمی‌کنم

مجتبی فلاحی بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون که به تازگی به عنوان بازیگر نقش اول مرد سریال «حکم رشد» ساخته حسن لفافیان نقش آفرینی کرده است، درباره 25 سال فعالیت در بدنه تئاتر و وضعیت امروز سینمای ایران توضیح داد.

مجتبی فلاحی بازیگر سریال «حکم رشد» در گفتگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون صبا با اشاره به گفتگوهایی که با مخاطبان سریال «حکم رشد» در واحد امور مخاطبان صداوسیما داشته است، توضیح داد: مردم حق دارند نظر خودشان را بیان کنند و زمانی که نمی‌توانند نظرشان را بیان کنند از هر فرصتی برای اظهارنظر و انتقاد و پیشنهاد استفاده می‌کنند. شاید باور نکنید، اما زمانی که در واحد امور مخاطبان صداوسیما (۱۶۲) همراه با دیگر عوامل سریال «حکم رشد» حضور یافتیم و پای صحبت‌های تماس گیرندگان نشستیم، بارها تماس‌هایی به من وصل می‌شد که درباره برنامه «طبیب» بود و زمانی که از آن‌ها می‌خواستم ساعت دیگر تماس بگیرند و بخش مرتبط صحبت کنند، می‌گفتند که اجازه بدهید فقط صحبت کنم و نظر خودم را بیان کنم.

وی با بیان اینکه سانسور و بسته نگه داشتن ذهن و نگاه مخاطب باعث می‌شود که مردم برای داشتن یک تریبون گفتگو لحظه شماری کنند تا صدای خودشان را به مسئولان برسانند، عنوان کرد: زمانی که نتوانیم تحمل نکنیم و نتوانیم صحبت‌های همدیگر را تحمل کنیم، نتیجه این می‌شود که فیلمنامه نویس و کارگردان نمی‌تواند آن چیزی را که واقعیت دارد به خوبی بیان کند، نتیجه آن می‌شود که شخصیت غلام در سریال «حکم رشد» می‌شود شخصیت مثبت داستان درحالی که واقعیت امر این نیست. شخصیت ذبیح به عنوان یک پلیس در سریال جایگاه واقعی خود را ندارد و در محله‌ای گل و بلبل به ماموریت می‌پردازد و در نتیجه مخاطب به دلیل تغییرات متعددی که از مرحله فیلمنامه تا تولید صورت گرفته است، نقش واقعی سرهنگ داستان را متوجه نمی‌شود.

بازیگر سریال «حکم رشد» با بیان اینکه بالغ بر ۲۵ سال است که در عرصه بازیگری در تئاتر و سینما فعالیت می‌کند، عنوان کرد: بارها شنیده‌ام که درباره حضور من به عنوان بازیگر نقش اول می‌گویند به تهیه کننده و کارگردان پول داده‌ام تا این نقش را صاحب شوم. باید بگویم اگر برای دیده شدن قرار بود هزینه‌ای پرداخت کنم، زمان مناسب ۲۵ سال پیش بود که بازیگری را در تئاتر شروع کردم.

شهرت نوید محمدزاده با «عصبانی نیستم» آغاز شد

وی ادامه داد: برای نقش اول سریال «حکم رشد» چهره‌های شناخته شده‌ای هم انتخاب شده بود ولی بنابر شرایطی من را به عنوان بازیگر نقش اول انتخاب کردند. برای بازیگران چهره حتی صحبت در حد رقم‌های میلیاردی بود ولی برای من که از دل تئاتر وارد تلویزیون شده‌ام رقمی را پیشنهاد دادند که درحد نقش اول یک سریال تلویزیونی نیست.

مجتبی فلاحی بااشاره به روند شهرت برخی از سلبریتی‌ها بیان کرد: نوید محمدزاده اگر در فیلم سینمایی «عصبانی نیستم» بازی نمی‌کرد و این فیلم توقیف نمی‌شد، به اندازه و کیفیتی که الان دارد، آیا شناخته می‌شد؟ هر بازیگری مانند نوید محمدزاده، شهاب حسینی و یا هادی حجازی‌فر هر کدام ازجایی شروع کرده‌اند و بالاخره باید جایی دیده شوند.

کارگردان نمایش «نگین» با بیان اینکه شاید بعد از سریال «حکم رشد» در روند بازیگری او اتفاق خاصی نیفتد، تصریح کرد: من در جواب کسانی که به حضور یک بازیگر شناخته نشده در نقش اول یک سریال تلویزیونی انتقاد می‌کنند، باید بگویم زمانی که شما برای سینمای «هنر و تجربه» اهمیتی قائل نمی‌شوید و آثار تولید شده در این سینما را دنبال نمی‌کنید، قاعدتا شناخت کاملی به غیر از بازیگران سینمای بدنه از بازیگران سینما و تئاتر نخواهید داشت.

بازیگر فیلم سینمایی «بی‌رویا» درباره تنوع ژانرها و خط مشی‌های سینمای ایران توضیح داد: متاسفانه در سینمای ایران یک کمپانی سینمایی و یک سیاست بیشتر وجود ندارد. دلیل اینکه آثار سینمایی در ژانرهای محدود با بازیگران و چهره‌های تکراری با موضوعات مشابه به یکدیگر ساخته می‌شوند، نداشتن کمپانی یا نهادهای سینمایی مختلف با تفکر و برنامه‌های متنوع است تا سبد تولیدات سینمایی را گسترش دهند.

وی افزود: ما با یک سینمای ورشکسته مواجه هستیم که به طبع آن با یک تلویزیون ورشکسته از نظر مخاطب رو‌به‌رو هستیم.

فلاحی با بیان اینکه برخی از مخاطبان سریال «حکم رشد» این سریال را از یوتیوب دنبال می‌کردند، گفت: سینما و تلویزیون در حال حاضر با فقر مخاطب دست و پنجه نرم می‌کند و نیاز دارد که برای بالا بردن سطح کمی مخاطبان خود، دست از سانسور‌های بی‌مورد و البته سری کاری بردارد و با خلاقیت وحمایت از ایده‌های تازه به تولید آثار بپردازد.

پیشنهاد نقش پلیس و مثبت را رد کردم

بازیگر سریال «حکم رشد» در پایان درباره روند فعالیت‌های خود به عنوان بازیگر عنوان کرد: من بعد از کرونا تئاتر کار نکرده‌ام، البته چندین اجرا به من پیشنهاد شد که به دلیل پاندمی هربار با مشکلی رو‌به‌رو می‌شد و به دلیل دگیر شدن با سریال سریال «حکم رشد» نتوانستم در پروژه‌ای دیگر حاضر شوم، الان هم چند پیشنهاد برای سینما و تلویزیون دارم که نقش پلیس را از بین آن‌ها به هیچ وجه انتخاب نمی‌کنم و قصد دارم اولویتم را در انتخاب یک شخصیت و نقش منفی قرار دهم.

محمد کفیلی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    100/867/118/000
  • بی‌بدن
    22/358/841/000
  • سال گربه
    10/639/228/500
  • آپاراتچی
    3/809/166/500
  • پرویز خان
    3/135/337/000
  • نوروز
    2/746/203/000
  • ایلیا جستجوی قهرمان
    2/310/894/500
  • آسمان غرب
    2/022/378/500