درس‌گفتارهای یوسفعلی میرشکاک درباره شاهنامه

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی حوزه هنری، نخستین جلسه از «درس گفتارهای شاهنامه» به همت دفتر پاسداشت زبان فارسی حوزۀ هنری، ساعت ۱۶ تا ۱۸ سه‌شنبه ۳۱ خرداد۱۴۰۱ با سخنرانی و ارائۀ یوسفعلی میرشکاک شاعر و پژوهشگر ادبی، در سالن طاهره صفارزادۀ حوزۀ هنری برگزار خواهد شد.

یوسفعلی میرشکاک، زاده۱۳۳۸شوش و شاعر، نویسنده و طنزپرداز است. از میرشکاک بیش از ۳۰ کتاب در زمینه های گوناگون منتشر شده است که از جمله آن‌ها می توان به «ستیز با خویشتن و جهان»، «دیپلمات نامه»، «پوریای ولی»، «فرامرزنامه»، «زخم بی‌بهبود»، «از زبان یک یاغی» و «نیست انگاری و شعر معاصر» اشاره کرد.

میرشکاک در طول ۳۰ سال اخیر علاوه بر نوشتن کتاب، پیوسته در نشریات نیز قلم زده و در زمینه‌های گوناگونی شامل نگارش نقدهای ادبی، نوشته‌های طنز، مقالات سیاسی و مذهبی و عرفانی فعال بوده‌ است. این شاعر، برگزیده دومین دوره جشنواره بین‌المللی شعر فجر در بخش امام و انقلاب است و همکاری و همراهی او با سید مرتضی آوینی نیز از نقاط قابل توجه کارنامه میرشکاک است.

حضور در این نشست برای همۀ علاقه‌مندان و پژوهشگران آزاد و رایگان است و در نشانی خیابان سمیه، نرسیده به حافظ، حوزۀ هنری، سالن طاهره صفارزاده برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/