«مستوران» از دوم تیر در شبکه یک پخش می‌شود/ روایتی افسانه‌ای از یک داستان کهن | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۶:۵۴

«مستوران» از دوم تیر در شبکه یک پخش می‌شود/ روایتی افسانه‌ای از یک داستان کهن

سریال «مستوران» با نگاهی به داستان‌های کهن ایرانی از آخر این هفته روی آنتن شبکه یک سیما خواهد رفت.

به گزارش صبا، تصوبربرداری سریال «مستوران» تازه‌ترین محصول سازمان هنری رسانه‌ای اوج، در بیش از ۱۳ لوکیشن مختلف انجام شده و فصل نخست این سریال در ۲۶ قسمت و با نگاهی به داستان‌های کهن ایرانی ساخته شده است.

مسعود آب پرور کارگردان سریال «مستوران» درباره این سریال گفت: جای کار تاریخی- افسانه ای در مجموعه های بصری تلویزیون خالی بود. تمام تلاش گروه این است که این مجموعه که مبتنی بر قصص کهن و افسانه های ایرانی است به زیبایی روایت شود و آنچه که شایسته بینندگان است به تصویر درآوریم.

او با اشاره به تغییر کارگردان این مجموعه افزود: زمانی که من به پروژه پیوستم حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد از بازیگران برای سریال انتخاب شده بودند و تنها برای چند قسمت آخر توانستیم بازیگر انتخاب کنیم اما چون این تیم هدف مشترکی داشت این مساله به روند کار خللی ایجاد نکرد و با تمام انگیزه و اشتیاق و به بهترین شکل سعی کردیم به هدف خود برسیم.

کارگردان «لژیونر» تصریح کرد: ذائقه متفاوت مخاطبان تلویزیون ایجاب می کند که برای هر سلیقه ای ژانری تولید شود، چراکه قاب تلویزیون به خوراک های فرهنگی – هنری متنوعی نیاز دارد.

آب‌پرور در پایان خاطرنشان کرد: مجموعه «مستوران» در تلاش است در راستای حکمت آموزی افسانه ای و اتصال ذهن ما به اذهان گذشتگان، حرف خود را منتقل کند و امیدوارم شایسته نگاه مردم باشد.

اکبر کاظمی مدیر تولید درباره ساخت این مجموعه گفت: از سال ۹۸ تصمیم گرفتیم قصه ای با این مضمون را به تصویر درآوریم. از ابتدای سال ۹۹ هم انتخاب بازیگر شروع شد و چند منطقه را هم برای لوکیشن درنظر گرفتیم و مورد بازبینی قرار دادیم تا سرانجام احمدآباد مستوفی و شهرک سینمایی مختار را برای لوکیشن اصلی انتخاب کردیم. بیشتر روایت اصلی داستان هم در این مکان رخ داده و تصویربرداری شده است.

بیژن بنفشه خواه از جمله بازیگرانی است که در «مستوران» به ایفای نقش پرداخته است. بنفشه خواه درباره نقش خود در این مجموعه توضیح داد: سیدجمال سیدحاتمی کارگردان اول «مستوران» که افتخار همکاری با وی را در دو مجموعه «محکومین» و «سرگذشت» داشتم به من پیشنهاد این کار را داد و در واقع او مشوق من برای بازی در نقش های جدی بود و پس از تغییر کارگردان هم که بعد از هفت قسمت رخ داد، همکاری خودم را با گروه به دلیل علاقه ای که به نقش و سریال داشتم، ادامه دادم.

مزدک رستمی که در نقش صولت در «مستوران» بازی می کند، کلیت داستان سریال را در زمره قصه های کهن ایرانی برشمرد و ابراز امیدواری کرد تا مورد رضایت مخاطبان قرار گیرد.

سیدپویا بیکی که در نقش ملازم مخصوص در «مستوران» بازی می کند نیز درباره این سریال تصریح کرد: فکر می کنم این سریال، مجموعه ای متفاوتی در صداوسیما باشد چرا که بر اساس تاریخ مشخص و اتفاق مستندی نیست. موضوع داستان روایت افسانه گونه دارد و میزان تخیل در آن زیاد است و برای همین اتفاقات خلاقانه بیشتری در آن رخ می دهد و می تواند جذابیت بیشتری برای مخاطبان داشته باشد.

پخش فصل نخست سریال «مستوران» محصول سازمان اوج به کارگردانی مسعود آب‌پرور و سیدجمال سیدحاتمی و تهیه‌کنندگی عطا پناهی، از پنجشنبه دوم تیرماه هرشب ساعت ۲۲:۱۵ از شبکه یک سیما آغاز خواهد شد.

حمیدرضا آذرنگ، نازنین فراهانی، رویا میرعلمی، بیژن بنفشه‌خواه، الهام جعفرنژاد، عیسی یوسفی‌پور، رابعه اسکویی، صفا آقاجانی، مزدک رستمی، رسول نقوی، حامد محمودی، یدالله شادمانی، جواد انصافی، قربان نجفی، محمد اشکانفر، حمیدرضا معدنکن، الهه خادمی، عبدالرضا نصاری و علی دهکردی از جمله بازیگرانی‌اند که در فصل نخست «مستوران» مقابل دوربین رفته‌اند.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است