برای نشنیده شدن و نشنیده ماندن | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۵۰

برای نشنیده شدن و نشنیده ماندن

نمایشگاه انفرادی ستاره بهبهانی به نام «برای نشنیده نشدن» تا 7 تیرماه در نگارخانه نگر در معرض تماشا قرار دارد.

به گزارش خبرنگار تجسمی خبرگزاری صبا، نمایشگاه انفرادی ستاره بهبهانی به نام «برای نشنیده نشدن» این روزها در نگارخانه نگر برپاست.

سجاد سودازان در بیانیه این نمایشگاه نوشته است: «برای نشنیده شدن و نشنیده ماندن

صداها و آواها و حتی کلماتی که به گوش رسیده اند و همچنان می رسند اما قرار است در عالم تصور ناشنیده بمانند………. «نشنیده شدنی» که بدیهی است همراه با خاموشی خواهد بود: خاموشی سازها و دست‌ها، ذهن‌ها و حتی ژست‌ها.

بخش اعظم این روایت‌های نشنیده شده را، صداهای انسانی و غیرانسانی تشکـیل می‌دهد، خشک شده بر خط‌ها و نقطه‌ها و رنگ‌های پوشاننده، سطح و هر ابژه‌ی جمعی دیگری که قابل نقش برداشتن و حک شدن باشد.

این روایت های نشنیده شده (یا نشنیده مانده) را احتمالاً باید در ادراک‌هایی مابین حواس دیداری و شنیداری دنبال کرد و چه بسا برای درک کامل آنها باید از داده‌های این دو حس فراتر رفت و به سراغ حواس و ادراک‌هایی رفت که کمتر در روایت‌های شنیده و رسمی کاربرد دارند: لمس کردن، چشیدن و بو کردنِ نه فقط آنچه درون تابلوها نقاشی شده، بلکه آن چیزهایی که به وجهی باواسطه این سه حس ما را فعال می‌کنند.»

علاقه‌مندان می‌توانند تا سه شنبه ۷ تیر همه‌روزه به‌جز شنبه‌ها برای بازدید از این‌ نمایشگاه از ساعت ۱۳ تا ۲۱ به نشانی تهران، زیر پل کریمخان، بعد از تقاطع ایرانشهر، پلاک ۱۵۴، زنگ دوم، طبقه اول مراجعه کنند.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است