شوخی و خنده سینا شعبانخانی در کنسرتش/ این شعر را «عمدا» اشتباه می‌خوانید! | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۳۳
صبا گزارش می‌دهد؛

شوخی و خنده سینا شعبانخانی در کنسرتش/ این شعر را «عمدا» اشتباه می‌خوانید!

سینا شعبانخانی خواننده جوان موسیقی پاپ شب گذشته 29 خرداد در مرکز همایش‌های برج میلاد تهران روی صحنه رفت.

به گزارش خبرنگار موسیقی صبا، شب گذشته یکشنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ مرکز همایش‌های برج میلاد تهران در دو سانس میزبان طرفداران خواننده‌ای بود که در فصل جدید فعالیت‌های موسیقایی خود توانسته مانند سال‌هایی که بدون مجوز در بازار موسیقی فعالیت می‌کرد، مخاطبان خود را با «جادوی خاص» جذب کند.

سینا شعبانخانی خواننده، ترانه‌سرا، آهنگساز و نوازنده موسیقی پاپ از سال ۱۳۸۹ فعالیت می‌کند و در سال ۱۳۹۶ برای اولین بار با قطعه «من بی‌قرارم» به عنوان یک خواننده رسمی و مجوزدار وارد بازار موسیقی پاپ شد.

شعبانخانی که به تازگی در تایخ ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ در شهر زیباکنار گیلان همراه با مخاطبان خود قطعه‌های موسیقی خود را همخوانی کرده بود، در اولین کنسرت خود در شهر تهران کمی بعد از گروه نوازندگان وارد سالن شد و به عنوان اولین اجرا، قطعه «چشمای مست» را خواند.

«چشمای مست» و «خوب یا بد» دو قطعه ابتدایی این کنسرت بودند که هر دو قطعه با محوریت و تمرکز روی ساز ساکسیفون اجرا شدند.

وی جزو خواننده‌هایی است که گزیده کار می‌کند و این مساله باعث شده است که قطعه‌های شعبانخانی بین مخاطبان خود جایگاه متفاوتی داشته باشد و ترانه بیشتر آن‌ها را حفظ باشند. این نکته را می‌شد از همصدایی حاضران در سالن با دوقطعه‌ای که در ابتدای کنسرت اجرا کرد، متوجه شد.

کنسرت پرهیجان آغاز شده بود و ارتباط خوب خواننده با مخاطب به اندازه‌ای درست و به جا بود که ذر سومین قطعه‌ای که در کنسرت اجرا شد نور فلاش‌های مخاطبان حاضر در سالن روشن شد و نورپردازی زیبایی را برای دقایقی در سالن ایجاد کردند.

قطعه «حس من» با محوریت ساز گیتار الکتریک اجرا شد و شعبانخانی این قطعه را مانند سایر قطعه‌هایی که روی صحنه اجرا می‌کند با تحریرهایی متفاوت از اجرای استودیویی می‌خواند و اجرای زنده او از اجرای استودیویی بهتر بود.

«من بی تو» قطعه دیگری بود که در سالن مرکز همایش‌های برج میلاد اجرا شد. نکته قابل ذکر اینکه سالن بعد از اعتراض‌های متعدد و البته متفاوت مخاطبان و خواننده‌ها برای کیفیت پایین صدای سالن، با کیفیت بهتری در مقایسه با ماه‌های گذشته میزبان مخاطبان موسیقی بود.

نورپردازی کنسرت بسیار ساده و البته رسمی بود. این خواننده جوان در اجرای دیشب شوخ طبع بود و پاسخ تمام ابراز محبت‌ها را از پشت میکروفون می داد.

ارتباط با مخاطب به قدری بالا بود که در بیشتر قطعه‌هایی که این خواننده اجرا می‌کرد، مردم و حاضران در سالن بودند که قطعه را اجرا می‌کردند و این خواننده بود که با مردم همراهی می‌کرد. به عنوان مثال ترجیع بند قطعه «عمدا» که جزو پرطرفدارترین قطعه‌های این خواننده است، چندین بار توسط خود مردم اجرا شد.

بعد از اجرای قطعه «عمدا» که با ترانه‌ای حدیث دهقان و با ترجیع بند «عمدا از تو می‌پرسم کجا یعنی مث دیوونه ها با من برو با من بیا/
از بس عاشقم رفتارم عجیبه/ عمدا از تو میگیره دلم تو خودش میره دلم بفهمی گیره دلم/ جوری که تورو دوس دارم عجبیه» سینا شعبانخانی به عنوان شوخی خطاب به حاضران در سالن گفت: قطعه «عمدا» یکی از کارهای ماندگار و البته دوست داشتنی من است. ترانه‌ای ساده و ملودی جذابی دارد، ولی نمی‌دانم که چرا برخی از مخاطبان شعر را اشتباه می‌خوانند، به عنوان مثال بارها شنیده‌ایم که به جای خواندن «عمدا از تو می‌پرسم کجا» هنگام همصدایی با من، می‌خوانند «عمم ازت می‌پرسه چرا» و «از مهندس می‌پرسه کجا» و خیلی هم اصرار دارند که با صدای بلند شعر اشتباه را اجرا کنند.»

قطعه «یارجونی» که تنها قطعه غمگین کنسرت ۲۹ خرداد سینا شعباخانی بود، بار دیگر با فلاش‌های روشن حاضران در سالن اجرا شد و «رنگ سال» هم اثری دیگر از این خواننده بود که با پرفورمنس ساده و البته گرم خواننده آلبوم «جادوی خاص» خوانده شد.

شعباخانی در این مرحله از کنسرت خود به درخواست مخاطبان برای اجرای «جادوی خاص»، قطعه‌ای را که حدود ۱۰ سال پیش دلیل شهرت او شده بود، خواند.

وی بعد از اجرای «جادوی خاص»، سه قطعه آخری که در فصل جدید فعالیت‌های خود منتشر کرده است، اجرا کرد؛ قطعه‌هایی چون «یار دلم»، «نقطه حساس» و «جادوی سیاه».

شعبانخانی سپس قطعه «تب چشمات» را اجرا کرد تا نشان دهد قطعه‌های غمگین جایی در پلی لیست اجرای او روی صحنه را ندارند؛ قطعه‌هایی مانند «ناراحتم» و «ماه عسل».

شعبانخانی برای اجرای آخرین قطعه کنسرت خود با نظرسنجی بین دو قطعه «عمدا» و «جادوی خاص»، «جادوی خاص» هیت‌ترین قطعه خود را خواند و ضمن حداحافظی از طرفداران موسیقی خود از صحنه خارج شد.

میثم یوسفی ترانه سرا، سروش فرهمند خواننده و حمیدرضا منبتی سردبیر سایت موسیقی ما از جمله مهمانان این کنسرت بودند.

محمد کفیلی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است