انیمیشن «لایت‌یر» ناامیدکننده ظاهر شد/ «دنیای ژوراسیک» همچنان صدرنشین | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۱۰
در گیشه آمریکای شمالی؛

انیمیشن «لایت‌یر» ناامیدکننده ظاهر شد/ «دنیای ژوراسیک» همچنان صدرنشین

انیمیشن جدید پیکسار با عنوان «لایت‌یر» در گیشه چندان امیدوارکننده ظاهر نشد.

به گزارش صبا به نقل از ورایتی، انیمیشن «لایت‌یر» که اسپین‍افی در دنیای «داستان اسباب بازی» محصول پیکسار است در نخستین آخر هفته اکرانش در گیشه آمریکای شمالی ۵۱ میلیون دلار از ۴،۲۵۵ سالن سینما جمع آوری کرد.

با وجود آنکه خانواده ها که جمعیت اصلی تماشاگران سینما را در برمی گیرند هنوز از ابتدای همه گیری کرونا به طور کامل به سینماها برنگشته اند با این حال فروش بلیت برای این انیمیشن، که یک نشان تجاری است و پیکسار به اندازه آثار دیگرش چون «شگف انگیزها»، «در جستجوی نمو» و «بالا» برایش اهمیت قائل است، ناامید کننده بود. این ناامیدی به این دلیل است که برای تولید «لایت‌یر» ۲۰۰ میلیون دلار هزینه شده و ده ها میلیون دلار دیگر نیاز است تا فیلم به بودجه خودش برسد.

انیمیشن «لایت‌یر» در سطح جهان نیز از ۴۳ بازاری که در اختیار داشت ۳۴٫۶ میلیون دلار فروش کرد و مجموع فروش جهانی خود را به ۸۵٫۶ میلیون دلار رساند. این فیلم در چند بازار کوچک بین المللی از جمله عربستان سعودی و امارات به دلیل مسائل اخلاقی ممنوع بود.

«لایت‌یر» اولین فیلم پیکسار در دو سال گذشته است که راهی پرده های بزرگ سینما شده است. آخرین اثر این کمپانی پیش از این، انیمیشن «به پیش» محصول ۲۰۲۰ بوذ که رنگ پرده سینما را به خود دید.

در این هفته فیلم «دنیای ژوراسیک: قلمرو» با وجود افت ۶۰ درصدی اش، توانست با ۵۸ میلیون دلار بار دیگر صدرنشین گیشه آمریکای شمالی شود. فیلم «تاپ گان: ماوریک» با بازی تام کروز نیز با ۴۴ میلیون دلار فروش در جایگاه سوم پرفروش ترین های این هفته قرار گرفت.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است