فرزین محدث از «جنون جنین جن‌زده» نوشت/ کاریکاتورگونه کردن خشم و‌ نفرت | پایگاه خبری صبا
امروز ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۰۳

فرزین محدث از «جنون جنین جن‌زده» نوشت/ کاریکاتورگونه کردن خشم و‌ نفرت

فرزین محدث در یادداشتی به نمایش «جنون جنین جن زده» که این شب ها روی صحنه است پرداخت و پرداختن به خشم و نفرت با شیوه کاریکاتوری را نقطه قوت اثر دانست.

به گزارش خبرنگار تئاتر صبا، فرزین محدث بازیگر تئاتر در یادداشتی به تئاتر «جنون جنین جن‌زده» به نویسندگی و کارگردانی شادی اسدپور که تا ۳۱ خرداد در مجموعه تئاتردیوار چهارم روی صحنه است پرداخت.

متن وی بدین شرح است: «در نمایش جنون جنین جن زده با کاریکاتور گونه کردن خشم و‌ نفرت برای تاثیر بیشتر مواجه هستیم. نشان دادن ظاهری خشم و نفرت در دنیایی که خشم در آن امری روزمره شده کار ساده ای است و شاید تاثیر کمتری روی مخاطب داشته باشد. حال زمانی که خشم ‌‌و نفرت با نگاهی کاریکاتور گونه و مضحک نشان داده شود در درون ما رسوخ میکند میخندیم اما دچار ترس میشویم؛ ترس از آنکه آنقدر خشم و خشونت و نفرت و کینه و خیانت و حسادت در زندگی ما رخنه کرده که برایمان امری عادی و مضحک است و این ترسناک است.

در نمایش جنون جنین جن زده که به نویسندگی و کارگردانی شادی اسدپور است و خروجی هفت ماه تمرین از کارگاه آغاز تا پایان اوست، او سراغ مقوله هایی از خشونت، خیانت، حسادت، توهم رفته است.

متن کار شده برگرفته از نمایشنامه اتللو شکسپیر با نگاهی امروزی و متفاوت است. کاراکترها به صورت کاریکاتورگونه طراحی شده اند، بازی ها در همین راستاست و ترکیب بندی های کارگردان در صحنه تماما ویژه گی کاریکاتورگونگی را حفظ کرده اند. شخصیت های دیگری اضافه شده تا کمک به کانسپت اجرایی و تفکر کارگردان باشد. طاعون ،به عنوان بیماری ظاهری بر گرفته از درونیات شخصیت ها نمود پیدا کرده، موش ها رخنه در زندگی جسمانی و روحی شخصیت های داستان دارند و به تماشاگر به عنوان انسان نظاره گر هشدار می دهد که آنها نیز دچار همین بیماری های روح کاراکترها هستند.

تماشاگر میخندد و فکر میکند و به خود رجوع میکند؛ خودی که در تنهایی اش خواهد فهمید که میتواند دچار شود و این تفکر و دچار شدن از طریق تاثیر شیوه اجرایی است. اگر مستقیم با ترس و خشونت و خیانت و قتل و حسادت مواجه شود خود را دور از همه این موارد می داند ولی در دنیای اعوجاج زده و کاریکاتورگونه این نمایش، مخاطب درون ماجراست. لذت می برد ،میخندد و در اوج لذت بردن ناگاه ترس به سراغش می آید؛ ترس از مواجه شدن خودش با خودش و این کاریست که کارگردان اثر با او میکند.»

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    115/285/101/000
  • بی‌بدن
    28/001/036/000
  • سال گربه
    21/913/998/000
  • آپاراتچی
    4/337/816/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    3/385/558/500
  • پرویز خان
    3/300/677/000
  • نوروز
    3/136/309/000
  • آسمان غرب
    3/035/327/000
  • مست عشق
    پیش‌فروش1/985/780/000