اعلام آمادگی اتحادیه مراکز فنی و پشتیبانی تولید سینمای ایران برای پشیبانی فنی از سینما

به گزارش صبا به نقل از روابط‌عمومی اتحادیه، اعضای هیات مدیره اتحادیه مراکز فنی و پشتیبانی تولید سینمای ایران متشکل از نادر رضایی رییس هیات مدیره، محمد آلادپوش عضو هیات مدیره و مدیرعامل اتحادیه، فرشاد بشیرزاده عضو هیات مدیره و خزانه‌دار، معصومه فردشاهین و کامران سحرخیز عضو هیات مدیره طی دیداری با قادر آشنا معاون توسعه فناوری و مطالعات سازمان سینمایی و علی احمدی مدیرکل دفتر توسعه زیرساخت و فناوری سینمایی و سمعی بصری درباره این اتحادیه و اهداف و رویکردهای آن گفتگو کردند.

در ابتدای این جلسه درباره نحوه شکل‌گیری این اتحادیه طبق مصوبه ۵۲۰ شورای عالی انقلاب فرهنگی  توضیح داده شد و اینکه این‌ اتحادیه یکی از معدود تشکیلات مرکزی در حوزه فرهنگ و رسانه است که مشخصا در حوزه پشتیبانی تولیدات سینمای ایران خدمات ارائه می‌کند.

همچنین اعضای هیات مدیره اعلام کردند که افراد این حوزه برای تسهیل در دستیابی به اهداف مشترک دور هم جمع شده‌ و اتحادیه مراکز فنی و پشتیبانی تولید سینمای ایران را شکل داده‌اند زیرا صنعت پشتیبانی سینما، صنعتی گران است و خطرپذیری زیادی دارد و تجهیزات و لوازم در این حوزه مدام‌ باید به‌روز شوند درنتیجه دستیابی به این اهداف ازطریق مطالبات صنفی و گروهی امکان‌پذیرتر خواهد بود.

در این جلسه با اشاره به متن حکم انتصاب قادر آشنا توسط محمد خزاعی رییس سازمان سینمایی، وظایفی ازجمله روزآمد کردن تجهیزات مراکز پشتیبانی سینما، افزایش دانش کارشناسی افراد، اهمیت دادن به فناوری دانش‌بنیان و… در این حوزه مورد بررسی قرار گرفت.

همچنین خاطرنشان شد که تجهیزاتی که در بخش پشتیبانی صنعت سینمای ایران استفاده می‌شود، مانند پشتیبانی صنعت انیمیشن و پس‌تولید فیلم‌ها توسط مراکز ایرانی در عرصه‌های بین‌المللی بعضا قابل استفاده و عرضه در سطح بین‌الملل است.

باتوجه به آیین‌نامه اجرایی بند ب ماده ۹۲ قانون برنامه پنج ساله ششم، دولت مکلف شده است که بخشی از وظایف خود را به گروه‌های مردم‌نهاد واگذار کند و براین اساس اعضای هیات مدیره اتحادیه مراکز فنی و پشتیبانی تولید سینمای ایران اعلام آمادگی کردند تا بخشی از وظایف سازمان سینمایی مانند صدور مجوزها و تمدید آن‌ها، آموزش نیروهای تحت‌ پوشش در حوزه مربوطه را برعهده بگیرند.

در پایان این‌ جلسه قادر آشنا و احمدی با استقبال از فعالیت‌ها و برنامه‌های حمایت خود از این برنامه‌ها را اعلام کردند و بنا شد تا در نشست‌های تکمیلی فضای همکاری بیشتری میان اتحادیه و سازمان سینمایی ایجاد شود.

انتهای پیام/