شخصیت‌های «تازه وارد» واقعی هستند/ حضورم در «یاغی» را دوست دارم | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۵:۱۴
هادی دیباجی در گفتگو با صبا:

شخصیت‌های «تازه وارد» واقعی هستند/ حضورم در «یاغی» را دوست دارم

هادی دیباجی بازیگر سینما و تلویزیون که به تازگی در دو سریال «یاغی» و «تازه‌وارد» بازی کرده است، درباره نوع نقش خود و کیفیت سریال «تازه‌‌وارد» توضیح داد.

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون صبا، سریال یازده اپیزودی «تازه وارد» به تهیه‌کنندگی محمدجواد موحد و به کارگردانی حسن حبیب‌زاده، رضا محبی، میلاد محمدی، سجاد معارفی، رضا کشاورز، احمد حیدریان، محسن امانی و محمدجواد صالحی از جمعه ۲۷ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۴۵ به عنوان سریال جایگزین «حکم رشد» به کارگردانی حسن لفافیان همراه مخاطبان شبکه سه شد.

این سریال در ۱۱ اپیزود و همراه با ۸ کارگردان و ۴۵ بازیگر قصد دارد به خانواده و به مساله فرزندآوری بپردازد. هر قسمت موضوع و قصه‌ای جداگاه دارد که توسط یکی از کارگردان‌ها مقابل دوربین رفته است.

هادی دیباجی بازیگر سینما و تلویزیون که به عنوان یکی ازبازیگران اصلی «تازه وارد» است در گفتگو با خبرنگار صبا با اشاره به اینکه در یکی از اپیزودهای این سریال تلویزیونی به کارگردانی رضا محبی بازی کرده‌است، عنوان کرد: وقتی قرار است که کاری را انتخاب کنم اولین نکته‌ای که من را متقاعد می‌کند، فیلمنامه است و وقتی به من بازی در این سریال پیشنهاد شد، بیش از هر چیز جذب داستان و فیلمنامه آن شدم. داستان این مجموعه هم حرف جدیدی برای گفتن دارد و هدف و محتوای مدنظر خود را به شکل درستی بیان می‌کند. در حقیقت باید بگویم شخصیت‌ها در «تازه وارد» همگی واقعی هستند و تماشاگر می‌تواند با آن‌ها هم‌ذات پنداری کند.

بازیگر سریال «۱۲۵» ادامه داد: کوتاه یا بلندی یک نقش چندان برای من مهم نیست، چون برخی مواقع یک نقش کوتاه قادر است تاثیرگذاری ویژه‌ای داشته باشد. برای مثال به حضورم در سریال «یاغی» اشاره می‌کنم، در این سریال بازی کوتاهی دارم اما همان اندازه حضور برای من پر از تجربه کاری بود. «یاغی» یکی از اتفاق‌های خوب سریال‌سازی چندسال گذشته است که در آن اوج کار یک فیلمساز مستعد را شاهد هستیم.

دیباجی تاکید کرد: زمانی که محمد کارت کارگردان «یاغی» نقشی رادر سریال به من پیشنهاد داد، بدون معطلی کار را پذیرفتم، زیرا او با اثر خوبی چون «شنای پروانه» و فیلم‌های مستندش، توانایی‌های خود را نشان داده است، به همین دلیل در کنار دیگر بازیگران نقش کوتاهی را بازی کردم و حضورم در «یاغی» را دوست دارم.

وی در پاسخ به این که موضوع و پیام «تازه وارد» چیست، تصریح کرد: در این سریال به مساله مهم فرزند‌آوری به عنوان یکی از شاخص‌ترین مباحث اجتماعی اشاره می‌شود. این نکته که جامعه ما در آینده به لحاظ سنی پیر خواهد بود، امری است که همه به آن واقف هستیم برای همین باید سیاستی را لحاظ کرد که این مشکل کم رنگ شود. مشکلات زندگی و مخارجی را که فرزند‌آوری دارد همه می‌دانیم برای همین دولت نیز با در نظر گرفتن سیاست‌های تشویقی باید تسهیل‌گری کند.

دیباج درباره گروه تولید «تازه وارد» نیز چنین توضیح داد: همانگونه که گفتم این سریال به دلیل اپیزودیک بودن کارگردان‌های مختلف دارد اما همه عوامل سطح کیفی خوبی داشتند. برای مثال بازیگر مقابل من در اپیزودی که بازی می‌کنم سپیده خداوردی است که از همکاری با وی کاملا راضی هستم. درباره دیگر بازیگران هم چنین همکاری گرم و صمیمی وجود داشت.

بازیگر فیلم «سیب و سلما» در پاسخ به این پرسش که شرایط موفقیت یک اثر نمایشی چه نکاتی را در برمی‌گیرد، عنوان کرد: اصلی‌ترین نکته‌ای که باعث می‌شود یک مجموعه مورد پسند مردم قرار گیرد قصه آن است. مجموعه‌ای که بتواند خوب داستانش را تعریف کند مورد توجه مردم خواهد بود. در ادامه دیگر مسائل فنی نظیر ساختار کار است که باعث دیده شدن یک مجموعه خواهد شد. «تازه وارد» در ابتدای راه است ولیکن امیدوارم این اتفاق برایش رخ دهد و مردم از دیدن این کار لذت برند. نکته‌ای دیگری که باعث می‌شود یک مجموعه تلویزیونی بهتر دیده شود ساعت پخش و شبکه‌ای است که آن را پخش می‌کند چون ممکن است یک زمان نامناسب یک کار خوب را به حاشیه برد.

بازیگر سریال «تازه‌ وارد» درباره ویژگی کارهای اپیزودیک و ارتباط آن با تماشاگر گفت: این شکل کار در سریال‌سازی تلویزیون شاید چندان باب نباشد، اما کارهای موفقی داشته‌ایم که با ساختار اپیزودیک توانسته‌اند مخاطبان فراوانی داشته باشند. این شکل سریال‌سازی در جهان بسیار مخاطب دارد زیرا در پایان هر قسمت تماشاگر از نتیجه قصه مطلع خواهد شد، اما باید توجه داشت که اگر قرار است داستانی را در یک یا دو قسمت به پایان برسانیم باید روایتمان قوام و استحکام لازم را داشته باشد.

وی درباره ویژگی‌های کار در تلویزیون در مقایسه با شبکه نمایش خانگی تصریح کرد: تعداد مخاطبانی که تلویزیون دارد هیچ رسانه‌ای ندارد. این موضوع هم می‌تواند برای فیلم یا سریال امتیاز محسوب شود، هم اینکه حساسیت آن را بالا برد، زیرا اگر کار با داشته‌های فنی خود بتواند موفق شود برای همه عواملش دستآوردهای فراوان خواهد داشت اما اگر کاری نتواند با اقبال مخاطبان روبه‌رو شود، بازخوردهای منفی آن برای عوامل به همان اندازه شدید خواهد بود. طبیعی است که رابطه سریال‌ها و سازمان صداوسیما متقابل است و اگر اثر خوبی در قاب تلویزیون عرضه شود، مخاطب به سمت این رسانه جذب می‌شود.

دیباجی در پایان درباره فعالیت‌های اخیر خود عنوان کرد: بعد از بازی در «یاغی» و «تازه وارد» پیشنهادهایی برای بازی در فیلم و سریال داشته‌ام که هم اکنون مشغول ارزیابی آن هستم تا در یکی از آنها حضور داشته باشم.

رضا بنفشه‌خواه، محمد نادری، آشا محرابی، امیرمحمد زند، الهام طهموری، مریم خدارحمی، علی عامل‌هاشمی، سهی‌ بانو ذوالقدر، محمدجواد طاهری، حامد احمدجو، مهری آل‌آقا، سپیده خداوردی، زهرا داوودنژاد، خیام وقارکاشانی، نیلوفر هوشمند، آیلین جاهد، مهدیه نساج، سالار کریم‌خانی، حسین شهبازی، نسیم باقریان، آندیا جعفری، بهنام شرفی، عرفان برزین، شیوا خسرومهر، جوانه دلشاد، محمدمهدی سجادیان، شیوا خنیاگر، آرش دهقان، علی دلپیشه، هادی دیباجی، ناهید عساکره، سپیده جعفری، سونیا سنجری، شکوفه عزیزی، بیژن خراسانی و هادی شیخ‌الاسلامی از جمله بازیگران اصلی این اثر هستند.

سایر عوامل این پروژه عبارتند از مشاور کارگردانان: علی ملاقلی‌پور، مجری‌طرح: محمد گودرزی، مدیر فیلمبرداری: علی رنجبر، دستیار کارگردان و مدیر برنامه‌ریزی: محمد رحمانیان، مدیر صدابرداری: محمدرضا مرتضائی، تدوین: علی گورانی، طراح و ترکیب صدا: احسان افشاریان، موسیقی: امید روشن‌بین، خواننده تیتراژ: حسین حقیقی، مدیر تولید: افشین رئوفی، طراح چهره‌پردازی: هادی لطفی، طراح صحنه و لباس: حسین حاج‌ابراهیمی، اصلاح رنگ و نور: یحیی محمدعلیی، جلوه‌های ویژه رایانه‌ای: محمد رمه‌چی و صادق لطفی‌زاده، گرافیک و پوستر: محمد مهرجو، منشی صحنه: نازنین اعتماد، عکاس پشت صحنه: عرفان مرادی اسلامی، فیلمبردار پشت صحنه: سبحان بیرانوند، مدیر تدارکات: بهرام دانایی، مشاور رسانه‌ای: حامد معالی مهربانی و روابط عمومی:سپیده شریعت رضوی.

«تازه وارد» در باشگاه فیلم سوره تولید شده و محصول خانه تولیدات جوان است.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است