علیرضا قربانی و عالیم قاسیم‌اف در مجارستان می‌خوانند/ سمنان ایستگاه آخر «با من بخوان» است؟ | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۵۸

علیرضا قربانی و عالیم قاسیم‌اف در مجارستان می‌خوانند/ سمنان ایستگاه آخر «با من بخوان» است؟

علیرضا قربانی و عالیم قاسیم‌اف در شهر بوداپست کشور مجارستان در اجرایی زنده و مشترک روی صحنه می‌روند.

به گزارش خبرنگار موسیقی صبا، علیرضا قربانی خواننده موسیقی دستگاهی و تلفیقی موسیقی ایران بار دیگر با عالیم قاسیم‌اُف خواننده پیشکسوت موسیقی دستگاهی و آوازی کشور آذربایجان و یکی از ماندگارترین صداهای شرق، کنسرت مشترک جدیدی در شهر بوداپست کشور مجارستان برگزار می‌کند.

علیرضا قربانی در این باره اعلام کرد: «با مهر به اطلاع علاقه‌مندان می‌رساند کنسرت مشترک عالیم قاسیم‌اُف (خواننده نامدار آذربایجان) و علیرضا قربانی در تاریخ پنجشنبه ۲۳ ژوئن ۲۰۲۲ برابر با دوم تیرماه ١۴٠۱ به دعوت مجموعه فرهنگی هنری موپا در شهر بوداپست کشور مجارستان و با همراهی هنرمندان گرانقدر از کشورهای ایران و آذربایجان و نوازندگان میهمان از چند کشور اروپایی برگزار خواهد شد.»

قربانی و قاسیم‌اُف بارها با یگدیگر همکاری داشته و کنسرت‌های متعددی را بعد از انشار قطعه مشترک «ربابی» برگزار کردند که به عنوان مثال می‌توان به کنسرت پنچشنبه ۸ مهرماه ۱۴۰۰ در شهر قونیه کشور ترکیه، شنبه ۱ آبان ۱۴۰۰ در شهر بروکسل پایتخت بلژیک و یکشنبه اول اسفند ۱۴۰۰ در دبی و در رویداد فرهنگی اکسپو اشاره کرد.

قربانی که شب گذشته ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ در شهر دامغان بعد از یک جابه‌جایی در زمان برگزاری کنسرت روی صحنه رفته بود، امشب ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ در شهر سمنان برای مخاطبان موسیقی دستگاهی اجرا خواهد کرد.

اجراهای علیرضا قربانی که در سال ۱۴۰۱ و البته اواخر ۱۴۰۰ در شهرهای مختلفی مانند تبریز، سمنان، دامغان، یزد، کرمان، رفسنجان، شیراز، اصفهان، گرگان و… روی صحنه رفته در ادامه پروژه موسیقایی «با من بخوان» است که قبل از شیوع کرونا در تهران آغاز شده بود و این خواننده ۴۵ شب با مخاطبان خود در پایتخت ایران همراه شد و حالا در برخی از شهرهای کشور به اجرای این پروژه می‌پردازد.

باتوجه به اجرای قربانی در خارج از کشور و پاره شدن نخ اجراهای علیرضا قربانی در شهرهای مختلف کشور و آغاز پروژه جدید «راز و آواز» مانند پروژه «با من بخوان» توسط علیرضا قربانی و حسام ناصری احتمال دارد که اجرای امشب این خواننده در شهر سمنان آخرین اجرای او در پروژه ماندگارش باشد.

قربانی دو روز پیش یعنی جمعه ۲۷ خرداد ۱۴۰۱ در کنار اعلام برنامه‌های خود برای اجرای زنده در شهرهای مختلف، از انتشار یک قطعه جدید به نام «پریزاد» با آهنگسازی غلامرضا صادقی و با شعری از زنده‌یاد اسحاق انور خبر داد.

محمد کفیلی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است