اعلام برندگان جشنواره «انسی» ۲۰۲۲/ «نیکلاس کوچولو» بالاترین جایزه را برد | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۳:۳۵

اعلام برندگان جشنواره «انسی» ۲۰۲۲/ «نیکلاس کوچولو» بالاترین جایزه را برد

بهترین های جشنواره فیلم «انسی» 2022 معرفی شدند.

به گزارش صبا به نقل از ورایتی، شب گذشته ۱۸ ژوئن، جشنواره انیمیشن «انسی» بهترین های این دوره خود را معرفی کرد. براین اساس انیمیشن «نیکلاس کوچولو: خوشحال همانطور که باید» بالاترین جایزه فستیوال موسوم به کریستالِ بهترین فیلم را دریافت کرد.

انیمیشن «نیکلاس کوچولو: خوشحال همانطور که باید» محصول مشترک فرانسه و لوکزامبورگ به کارگردانی آماندین فردون و بنجامین ماسوبر داستان یک پسر شرور و مفتن به نام نیکلاس است که براساس مجموعه کتاب های تصویری کودکان نوشته رنه گاسیسنی و ژان ژاک سمپ ساخته شده است.

سال گذشته این جایزه به انیمیشن «فرار» رسید که در نهایت توانست نامزد سه جایزه اسکار از جمله اسکار بهترین انیمیشن بلند شود. در سال ۲۰۱۹ نیز این جایزه به انیمیشن «بدنم را از دست دادم» رسید که آن انیمیشن نیز تا آستانه کسب جایزه اسکار بهترین انیمیشن رفت.

در این دوره از فستیوال انسی، وس اندرسن فیلمساز سرشناس جهان نیز برای ساخت انیمیشن «Aline» برنده جایزه هیات داوران بخش فیلم های سفارشی شد.

یکی دیگر از جوایز مهم فستیوال، یعنی جایزه هیات داوران بخش انیمیشن های بلند نیز به انیمیشن «سگ ها و ایتالیایی ها اجازه ندارند» به کارگردانی آلن اوگتو فرانسوی که براساس خاطرات سفر پدربزرگش که یک مهاجر ایتالیایی بود، رسید.

جشنواره بین المللی فیلم انسی بین روزهای ۱۳ تا ۱۸ ژوئن برگزار شد.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است