معاونت سیما برنامه «طبیب» شبکه سه را تعطیل کرد 

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون صبا، امروز ۲۸ خرداد کارشناس برنامه «طبیب» شبکه سه در بخشی از صحبت‌هایش اعلام کرد که یکی از دلایل شیوع آرتروز در ایرانیان نماز خواندن است.

این اظهارنظر وی بلافاصله با واکنش‌های منفی در فضای مجازی مواجه شد و همین امر باعث شد کارشناس پزشکی «طبیب» با انتشار ویدئویی اعلام کند که چنین منظوری نداشته و صحبت‌هایش صرفاً مجموعه‌ای از توصیه‌ها به بیمارانی بوده که از درد زانو رنج می‌برند.

اما این پایان ماجرا نبود و بنا بر اطلاعیه شبانگاهی معاونت سیما، برنامه «طبیب» از شبکه سه حذف شد.

معاونت سیما در اطلاعیه خود آورد: «برنامه طبیب فعلا بدلیل بی توجهی به استانداردهای تخصصی برنامه زنده و دعوت از میهمان ‌ متوقف می‌شود

«معاونت سيما در پى ضعف مفرط برنامه طبیب شبکه سه در رعایت استانداردهای برنامه تخصصی زنده، به استحضار مردم شريف ايران مى رساند.

متاسفانه در برنامه امروز طبيب شبکه سه كه بر خلاف دستورالعمل هاى سيما از فردی بدون دارا بودن سابقه عضويت در هيأت علمى دانشگاه، دعوت کرده بود، ادعايى عجيب و غیر علمی مطرح شد كه به درستی موجب تعجب و جریحه دار شدن احساسات پاک مخاطبان مومن و فهیم آن گرديد.

متاسفانه مجرى برنامه نیز على رغم داشتن تجربه كافى، نتوانست به موقع در واکنش به اين ادعاى عجيب، از مهمان برنامه مستنداتى براى اين اظهار نظر درخواست کند و با بهره گيرى از دانش و معلومات دينى خود اظهارات غیر مستند میهمان را تصحیح کند.

معاونت سيما در پى اين اتفاق غير قابل توجيه در انتن زنده، ضمن عذرخواهى از عموم مخاطبان، پخش برنامه طبيب را به دليل ضعف و قصور دست اندركاران برنامه تا اطلاع ثانوى با هدف اصلاح رويه هاى خلاف ضوابط متوقف مى كند.

این برنامه در آینده نزدیک و پس از اطمینان از رعایت استانداردهای ضروری برنامه‌های زنده و تخصصی، پخش خود را از سر خواهد گرفت.»

انتهای پیام/