انتقاد معاون فرهنگی معاون اول رییس‌جمهوری از پلتفرم‌ها/ علیه سیاست‌های کلی جمعیت محتوا تولید نشود | پایگاه خبری صبا
امروز ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۱۴

انتقاد معاون فرهنگی معاون اول رییس‌جمهوری از پلتفرم‌ها/ علیه سیاست‌های کلی جمعیت محتوا تولید نشود

معاون فرهنگی اجتماعی معاون اول رییس جمهوری در یادداشتی با استناد به قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، از وظیفه صداوسیما برای پیگیری محتوای تصویری مغایر سیاست‌های کلی جمعیت گفت.

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون صبا، امروز ۲۸ خردادماه محمد سرشار معاون فرهنگی و اجتماعی معاون اول رییس جمهوری در یادداشتی که در صفحه شخصی‌اش منتشر شده، به حواشی به‌وجودآمده درباره نظارت بر سریال‌های نمایش خانگی در موضوع سیاست‌های جمعیتی کشور پرداخت.

سرشار که تا زمستان ۱۴۰۰ مدیر شبکه کودک تلویزیون بود، در یادداشتی با عنوان «صلاحیت قانونی ساترا» نوشت: «در راستای مباحث اخیر در خصوص مبنای قانونی نظارت ساترا بر فیلیمو، نماوا، فیلم‌نت و… باید عرض کنم بر اساس بند ث ماده ۲۸ قانون «حمایت از خانواده و جوانی جمعیت» (مصوب ۱۴۰۰) ساترا موظف است بر محتواهای وی‌او‌دی‌ها نظارت کند و تخلفات آن‌ها را مورد پیگیری قانون قرار دهد. بنابرین مبنای قانونی لازم برای نظارت ساترا بر تولید و تامین و پخش آثار ایرانی و خارجی فیلیمو، نماوا و فیلم‌نت وجود دارد.

بند الف ماده ۲۸ می‌گوید «تولید، پخش، توزیع، اشاعه، ترویج، انتشار یا حمایت» از «فیلم، سریال یا پویانمایی» مغایر سیاست‌های کلی جمعیت «ممنوع» است و بند ث تاکید می‌کند که «سازمان صداوسیما از طریق سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر […] بر محتوای مرتبط با سیاست‌های کلی جمعیت در بستر فضای مجازی و تولیدات رسانه‌ای-هنری […] به ویژه محصولات شبکه خانگی و نشر آثار نظارت نموده و در صورت تخلف مراتب را از طریق مراجع ذی‌صلاح قانونی پیگیری نمایند.»

بنابرین فیلیمو، نماوا و فیلم‌نت حق تولید یا انتشار سریال‌هایی با مضامین زندگی مجردی، کم‌فرزندی و… را ندارند و ساترا موظف است در صورت ارتکاب جرم، وی‌اودی‌ها را مورد پیگیری قانونی قرار دهد.

اینکه ساترا چقدر در عمل به وظایفش موفق بوده، بحث دیگری است که در این یادداشت کوتاه، نخواستم قصه پر غصه آن را باز کنم.»

بخش‌هایی از یادداشت که […] آمده، از نگارنده است و خبرگزاری صبا دخل و تصرفی در متن نداشته است.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است