اجرای نمایش «سارای» ویژه بانوان در فرهنگسرای نیاوران | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۵۶

اجرای نمایش «سارای» ویژه بانوان در فرهنگسرای نیاوران

نمایش «سارای» توسط گروه فرهنگی هنری نویان و تهیه کنندگی بابک ولی‌پور و کارگردانی پریسا حاجی حسینی ویژه بانوان در فرهنگسرای نیاوران روی صحنه می‌رود.

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای نیاوران، گروه فرهنگی هنری نویان، نمایشی با عنوان «سارای» را ویژه بانوان ۲ و ۳ تیر ۱۴۰۱ ساعت ۱۶ در سالن خلیج فارس فرهنگسرای نیاوران روی صحنه می‌برد.

اجرای این نمایش که با تکیه بر موسیقی، پرفورمنس و حرکات موزون و فولکلوریک آذربایجان بوده، به نویسندگی و تهیه کنندگی بابک ولی‌پور و کارگردانی پریسا حاجی حسینی روایت شده است.

در خلاصه این نمایش آمده است: «واژه «سارای» به معنای ماه بور یا ماه طلایی، داستان دختری است که در یکی از روستاهای دشت مغان آذربایجان زندگی می‌کند، او و آیدین عاشق یکدیگر می شوند. آیدین که سردسته چوپانان روستا است، به «خان چوپان» معروف است. عشق این دو جوان زبان زد اهالی روستا است و حتی خود روستاییان هم جز آیدین شخص دیگری را لایق «سارای» نمی‌دانند، اما عشق این دو…»

از فعالیت‌های گروه هنری نویان می‌توان به شرکت در جشنواره‌های اقوام ایرانی، حضور در فستیوال بین‌المللی معرفی عید نوروز در سال ۲۰۱۷ در جمهوری آذربایجان و کسب دیپلم افتخار از وزارت فرهنگ این کشور، شرکت در جشنواره بین‌المللی هنرهای نمایشی آیینی منطقه با شرکت ۲۰ کشور در سال ۲۰۱۶ در جمهوری آذربایجان با نمایش آنا لایلاسی (لالایی مادرانه) که موفق به کسب مقام نخست و کسب دیپلم افتخار شد، شرکت در بیش از ۱۰ فستیوال رسمی بین المللی و… اشاره کرد.

بازیگران این نمایش شامل جیران پناهنده، سمانه تبریزیان، پریسا حاجی حسینی، مهسا حاجی حسینی، روژان حاجی حسینی، معصومه حسین پور، سایه شکرزاده، شراره شادفر، معصومه عزیزی، فاطمه عبدالهی، فاطمه غریبی، مهشید فلاح، مونا مصطفی زاده، مهسا مصطفی زاده، سارا نصیری، مینا نورزادی، سارا واحدی، لیلا هادی است که به همراه گروه هنری بورلا به عنوان گروه مهمان روی صحنه می‌روند.

علاقه‌مندان می‌‎توانند برای تهیه بلیت به سایت تیوال مراجعه کنند.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است