مروری بر آثار غلامحسین نامی در نگارخانه آریا | پایگاه خبری صبا
امروز ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۸:۵۴

مروری بر آثار غلامحسین نامی در نگارخانه آریا

نمایشگاه مروری بر آثار غلامحسین نامی با عنوان «بازخوانی هنر مدرن ایران/۵» تا ۱۷ تیرماه در نگارخانه آریا برپا است.

به گزارش خبرنگار تجسمی خبرگزاری صبا، نمایشگاه انفرادی غلامحسین نامی به نام «بازخوانی هنر مدرن ایران/۵» از جمعه ۲۷ خرداد ماه افتتاح شده و تا جمعه ۱۷ تیر ماه در نگارخانه آریا در معرض تماشا قرار دارد.

به گفته این‌هنرمند، آثار به نمایش درآمده در این‌ نمایشگاه مربوط به دوره کاری شصت سال پیش تا پنج سال اخیر این هنرمند هستند که پس از فارغ‌التحصیلی از دانشگاه هنرهای زیبا خلق کرده و به شکل نقاشی‌های کودکانه است که تحت تاثیر دوران آموزش نقاشی به کودکان شکل گرفته و همچنین آثار سه‌بعدی سفید و کالیگرافی‌های آبستره این‌ هنرمند.

غلامحسین نامی نقاش، استاد دانشگاه و از پیشگامان جنبش هنر مدرن در نقاشی معاصر ایران است. او همچنین بنیانگذار اولین انجمن هنرمندان نقاش ایران است. این هنرمند در دانشگاه از شاگردان بهجت صدر و محسن وزیری مقدم بود و بعد از دانشگاه در دوره ای  به کودکان  نقاشی آموزش می داد که همین امر تاثیر مهمی در روند کاری او ایجاد کرد. نامی در سال ۱۳۴۶ اولین نمایشگاه خود را از آثار سفیدش در گالری سیحون برگزار کرد.

علاقه‌مندان می‌توانند همه‌روزه از ساعت ۱۶ تا ۲۰ با مراجعه به نشانی تهران، خیابان ولیعصر، بالاتر از سه راه عباس آباد، کوی زرین، پلاک ۱۰ از آثار این هنرمند پیشکسوت بازدید کنند.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است