«دختر» در تهران روی صحنه رفت | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۰۵

«دختر» در تهران روی صحنه رفت

نمایش «دختر» که از روز 16 خرداد روی صحنه رفته تا هفتم تیر ادامه دارد.

به گزارش صبا، نمایش «دختر» به نویسندگی، طراحی و کارگردانی حسن حسامی در پردیس تئاتر شهرزاد تهران روی صحنه رفت.

در این نمایش حامد خسروی، زهرا قره پور، محمدحداد کاشانی و حنا جشنوند ایفای نقش می کنند.

عوامل این نمایش شامل سیدمحمد هاشمی مطهر مشاور کارگردان و مریم رحیمی به عنوان دستیار کارگردان، نیلوفر محمدی دستیار کارگردان و برنامه ریز، سمانه عباسی مدیر صحنه، عقیق دل زنده منشی صحنه، مهدی نفری دستیار صحنه، سعید مهرابی و پژال مرادی اجرای گریم، فلور فغانی طراح لباس، نیلوفر محمدی موسیقی، بنیامین خزائی تنظیم، افکت، صدا و موسیقی، بهار رحیمی ، امیرحسین قاسمی، مینا رئیسی و متین تاجیک عکاسان، محمد لهاک مدیر روابط عمومی و تبلیغات، نکیسا ناپلئونی طراح پوستر و حامد خسروی مدیر اجرایی است.

این نمایش که از روز ۱۶ خرداد روی صحنه رفته تا هفتم تیر ادامه دارد.

کارگردان این نمایش گفت: نمایش «دختر» ضد قصه عمل و سعی می کند با جابجایی تمامی نشانه ها اعم از تصویری، صوتی، زمانی و متنی ‌و…ذهن مخاطب را به چالش بکشد.


حسن حسامی افزود: زن و مردی صبح از خواب بیدار می شوند و دختر خود را پیدا نمی کنند و پشت در اتاق دختر با یکدیگر صحبت می کنند و درباره اتفاقاتی که ممکن است افتاده باشد از گذشته تا حال به بحث و جدل می پردازند حتی درباره شیوه های متفاوت تربیتی بین این دو مجادله ای سخت در می گیرد. اتفاقات ممکن این که آیا اصلا دختری داشته اند؟ آیا دختر در کودکی گم شده است؟ آیا دختر با یک نوازنده دوره گرد فرار کرده است؟ آیا دختر خود را کشته اند؟

او ادامه داد: این نمایش با بازی با نشانه ها در فضایی شبیه نمایش های ابزورد و گروتسک با طراحی ناتورالیستی فقط سعی در تاثیرگذاری بر مخاطب است تا یک قصه را تعریف کند.

حسامی در پایان گفت: البته این فقط یک تجربه است تا بازخورد تماشاچیان بررسی تا در اجراهای بعدی اعمال شود.

انتهای پیام/

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است