سینما ایران کاشمر در زمان آتش‌سوزی خالی بود/ وعده بازگشایی تا ۳ ماه دیگر | پایگاه خبری صبا
امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۳۷
گفتگوی صبا با مسئولان فرهنگی شهرستان کاشمر؛

سینما ایران کاشمر در زمان آتش‌سوزی خالی بود/ وعده بازگشایی تا ۳ ماه دیگر

به گفته مسئولان فرهنگی شهرستان کاشمر، سینما ایران این شهرستان که دچار آتش‌سوزی شد، تا سه ماه دیگر بازگشایی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار سینمایی صبا، شب گذشته ۲۵ خردادماه خبری مبنی بر آتش‌سوزی در سینما «ایران» کاشمر در استان خراسان رضوی منتشر شد. این سالن که متعلق به شهرداری کاشمر است، تنها سالن سینمای این شهرستان محسوب می‌شود.

سیدمهدی هاشمی مسئول امور فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشمر در گفتگو با صبا در این باره توضیح داد: ساعت ۱۸:۳۰ دیروز به علت اتصالی که در سیستم برق کولرگازی اتفاق افتاد، در لابی مجموعه سینما ایران آتش‌سوزی رخ داد. به دلیل این که دیواره داخلی سینما از چوب و ام‌دی‌اف بود، حریق شدت گرفت و عملا صد درصد لابی را از بین برد.

او ادامه داد: نیروهای آتش‌نشانی به محل حادثه رسیدند و به سرعت آتش را خاموش کردند. سالن انتظار سینما از بین رفت، ولی آتش به داخل سالن نمایش فیلم ورود نکرد و سالن نمایش فقط دچار دودزدگی شد.

تکذیب یک خبر اشتباه

این مدیر شهری اخبار منتشرشده در رسانه‌های محلی کاشمر درباره خروج تماشاگران پس از آتش‌سوزی را تکذیب کرد و گفت: در زمان آتش‌سوزی، تماشاگری داخل سالن نبود و فقط متصدی سینما در آن حضور داشت.

هاشمی در پاسخ به پرسشی درباره برآورد خسارت این سینما نیز بیان کرد: کارشناسان بیمه در محل حاضر شدند و ساختمان را بررسی کرده‌اند، ولی هنوز رقمی به ما اعلام نکرده‌اند.

مسئول امور فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشمر درباره روند بازسازی این سینما اظهار کرد: سالن بیمه است، بنابراین بعد از پایان کار کارشناسان بیمه، ما قطعا دنبال این هستیم که سریعا بازسازی را آغاز کنیم تا هرچه سریع‌تر سینما بازگشایی شود.

سیدمهدی هاشمی همچنین زمان احتمالی برای فعالیت مجدد این سینما را ۳ ماه اعلام کرد.

تنها سالن سینمای شهر فعلا از چرخه خارج شد

حامد ناصری سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشمر نیز در گفتگو با صبا درباره آتش‌سوزی در سینما ایران این شهرستان بیان کرد: موضوع این سینما را در دستور کار ویژه قرار دادیم و در ابتدای هفته آتی نشستی را با متولیان امر خواهیم داشت. قرار است در کمیسیون تخصصی استانی، با حضور مسئولان ادارات مرتبط، درباره تایید سالن سینما و تصمیم‌گیری شود.

او افزود: ما در مجتمع سرو متعلق به اداره ارشاد شهرستان هم سالن مناسبی داریم، ولی نیازمند بعضی بهسازی‌ها و استانداردسازی‌ها است که اگر انجام شود، ان‌شاالله از آن هم به عنوان سینما استفاده می‌کنیم. امیدواریم تدبیری شود که شهرستان از وجود سینما خالی نباشد.

این مدیر فرهنگی شهرستان کاشمر نیز در پایان حضور تماشاگران در سالن سینما، همزمان با آتش‌سوزی را تکذیب کرد و گفت: زمان آتش‌سوزی، سینما در حال اکران نبوده و سالن سینما خالی از تماشاگر بود.

عکس خبر از رسانه تلگرامی «کاشمر و حومه» است.

مصطفی قاسمیان

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است