همه این سال‌ها در خانه نشستم و بافتنی بافتم/ خانم زنگنه صدای شما همیشه در خانه ما شنیده می‌شود | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۲۷
در نشستی صمیمی با پری‌رخ زنگنه مطرح شد؛

همه این سال‌ها در خانه نشستم و بافتنی بافتم/ خانم زنگنه صدای شما همیشه در خانه ما شنیده می‌شود

نشستی صمیمانه با پری‌رخ زنگنه، بانوی آواز ایران و جمعی از دوستداران و هواداران این هنرمند عصر روز گذشته ۲۳ خردادماه در خانه اردیبهشت عودلاجان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار موسیقی خبرگزاری صبا، عصر روز گذشته ۲۳ خردادماه نشستی صمیمانه با پری‌رخ زنگنه، بانوی آواز ایران و جمعی از دوستداران و هواداران این هنرمند در خانه اردیبهشت عودلاجان برگزار شد.

در این رویداد هنری که به همت بابک بزرگ‌پناه خوشنویس و کارشناس نسخ خطی موزه های کشور و از دوستان قدیم بانو پری‌رخ زنگنه، برگزار شد، استادان و هنرمندانی همچون بهروز مع‌الباقی از مهندسان معمار پیشکسوت و معمار مرمت خانه عودلاجان، علیرضا ناصری معاون هنری فرهنگستان هنر، سولماز بدری آوازخوان و نوازنده سازهای اصیل ایرانی، حسین سلیمانی آهنگساز و نوازنده کمانچه و آرتین رحمانی نقاش و کاریکاتوریست حضور داشتند.

طی این رویداد، ابتدا بانو پری‌رخ زنگنه، که به غیر از آواز چندی‌ست به نویسندگی نیز روی آورده است، به‌طور صمیمانه و خودمانی درباره خاطرات کودکی و جوانی خود برای دوستدارانش صحبت کرد و گفت: کتابی را به نام «خاطرات پری» در دست نگارش دارم.

پری‌رخ زنگنه در پاسخ به پرسش یکی از حاضران درباره فعالیت موسیقایی خود طی چهل سال گذشته عنوان کرد: طی این چهل سال، بیشتر در خانه بوده ام و بافتنی بافته‌ام. چند وقتی است که به فکر افتاده ام که دوباره تمرین هایم را از سر بگیرم تا صدایم دوباره بیدار و ورزیده شود. گاهی کنسرت‌هایی برای بانوان هم برگزار کردم که البته برای گرفتن مجوز با مشکلی روبه‌رو نبودم و کنسرتم به راحتی برگزار شد.

این هنرمند در ادامه خطاب به هنرجویان زن که سودای آواز خواندن در سر دارند، توضیح داد: به زنانی که دوست دارند آواز بخوانند توصیه می‌کنم حتما آموزش حرفه ای ببینند و اگر نمی‌توانند به صورت سولو و تکی آواز بخوانند، با هم گروه های کُر تشکیل دهند و صدایشان را به گوش برسانند.

یکی از حاضران در این نشست پسر بچه تقریبا ۹ ساله ای به نام رادمان بود که با هیجان گفت: خانم زنگنه خیالتان راحت، صدای شما همیشه در خانه ما به گوش می‌رسد.

بابک برزگ‌پناه در حاشیه این مراسم در گفتگو با خبرنگار صبا درباره دلیل و انگیزه برگزاری این نشست صمیمانه گفت: هنرمندانی چون پری‌رخ زنگنه خورشیدهایی هستند که مدت‌هاست در سایه زندگی می‌کنند و نسل جدید از حضورشان بی اطلاع است. این هنرمندان گنجینه هایی هستند که برای پرورش ذهنیت نسل جدید بسیار مفیدند. اینان بضاعت‌های ارزشمند فرهنگی و هنری این کشور هستند و امروز زمانه‌ای‌ست که کمتر سراغ این هنرمندان را می‌گیرند.

او در پایان خاطرنشان کرد: برگزاری چنین نشست‌هایی علاوه بر فایده های ذکر شده، باعث خوشحالی هنرمند عزیز کشورمان بانوی آوازها و لالایی ها، پری‌رخ زنگنه شد و این مهم‌ترین ارزش برگزاری نشست بود.

نهال یوسفی پور

پایان پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است