اختتامیه «همایش ملی متن پژوهی ادبی» ۳۰ خرداد برگزار می‌شود

به گزارش صبا، آیین اختتامیه «همایش ملی متن پژوهی ادبی» با عنوان «هنر و ادبیات عرفانی» به همت انجمن آثار و مفاخر فرهنگی با همکاری هسته مطالعات ادبی و متن پژوهی، انجمن علمی پژوهش‌های هنری ایران و انجمن علمی هنر و ادبیات تطبیقی ایران از ساعت ۱۷ دوشنبه ۳۰ خرداد ماه ۱۴۰۱ برگزار می‌شود.

در این رویداد که در تالار اجتماعات شهید مطهری(ره) انجمن برگزار خواهد شد حسن بلخاری رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی با موضوع «هنر از منظر عرفان»؛ حمیدرضا شعیری عضو هیأت علمی دانشگاه تربیت مدرس با عنوان «از تن بدخیم تا تن خوش خیم: استعلاء وجودی سوژه در نزد مولانا»؛ مهدی محبتی عضو هیأت علمی دانشگاه زنجان با موضوع «کشکول اقتدار، عرفان به مثابه امر سیاسی» و محسن روستایی مشاور سازمان اسناد وکتابخانه ملی ایران با عنوان «توصیف یک سند تاریخی از سلسله شاه نعمت اللهی» به ایراد سخن می‌پردازند.

ادبیات و هنر ایران از دیرباز بستری مناسب برای بروز و ظهور اندیشه‌های عرفانی بوده‌ است و هنرمندان و شاعران و نویسندگان در طول تاریخ، آثار گران‌قدری در این زمینه آفریده‌اند که مورد توجه همگان قرار گرفته است. با توجه به اهمیت این موضوع، اختتامیه یازدهمین همایش ملی متن پژوهی به «هنر و ادبیات عرفانی» اختصاص یافته است.

ورود برای عموم علاقه مندان به این مراسم آزاد است. انجمن آثار و مفاخر فرهنگی در خیابان ولیعصر(عج)، پل امیر بهادر، خیابان سرلشگر علی اکبر بشیری شماره ۷۱ واقع است.

انتهای پیام/