اکنون خیلی دور است… | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۴۰

اکنون خیلی دور است…

نمایشگاه نقاشی های کامبیز خدابنده با عنوان «اکنون خیلی دیر است» از 27 خرداد تا 7 تیرماه برپا می‌شود.

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی گالری مژده، نمایشگاه نقاشی های کامبیز خدابنده با عنوان «اکنون خیلی دیر است»، عصر جمعه ۲۷ خرداد ۱۴۰۱ در گالری مژده افتتاح می شود.

در توضیح این نمایشگاه آمده است: «مجموعه آثار پیش‌رو حاصل قلم هنرمندی‌ست که علی‌رغم تحصیل آکادمیک در رشته نقاشی، شیوه‌ای بینامتنی میان نئیوآرت و فوویسم پیش گرفته است. این روحیۀ گریز از چهارچوب‌های آکادمیک نقاشی باعث به وجود آمدن رنگ‌ها و خط‌هایی است که در عین یک لایه بودن پختگی خاص خود را هم دارند.

آرمان‌شهرهای کامبیز خدابنده ساده، بی‌تکلف و در عین حال پرهیاهوست، گویی اگر چندثانیه به اثر خیره شوی همهمه آدم‌های در حال رفت و آمد، صدای کافه‌ها و بوق ماشین‌های بزرگ و کلاسیک را می‌شنوی که بی‌شک گرایش‌های شخصی هنرمند به سینما و علی‌الخصوص سینمای دهه ۴۰ تا ۷۰ میلادی بی‌تاثیر در این آثار نبوده است و هرگوشه از این شهرها گویی پلانی‌ست در حال اجرا با نقش‌آفرینی شخصیت‌های محبوب او.

او آگاهانه، از هرگونه نظام و اصولی دوری می‌کند و قلمش را به دست صمیمیت خالص درونی و خیالش می‌سپارد، آنچنان که مخاطب خواه ناخواه با دنیای او همراه شده و در احوالات ذهنی هنرمند غرق می‌شود.»

نمایشگاه «اکنون خیلی دور است» تا ۷ تیر در گالری مژده به نشانی سعادت آباد، علامه طباطبایی شمالی، خیابان هجدهم شرقی، پلاک ۲۷ دایر خواهد بود.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است