فتح‌الله امیری مشاور مدیر شبکه مستند شد

به گزارش صبا، محسن یزدی مدیر شبکه مستند سیما در حکمی فتح‌الله امیری را به سمت مشاور خود در تولید مستندهای حیات وحش منصوب کرد.

در متن این حکم آمده است: «نظر به مراتب تجربه و تخصص جنابعالی در حوزه تولید مستند حیات وحش و اشرافی که بر شرایط حاکم بر حیات وحش کشور دارید، جنابعالی را به سمت مشاور خود در تولید مستندهای حیات وحش منصوب می کنم.

امیدوارم با همکاری و بهره مندی از تجربیات دیگر مستندسازان این حوزه ، فرهنگ عمومی جامعه برای حفاظت از محیط زیست کشور را ارتقاء داده و شاهد تولید مستندهای کیفی تر حیات وحش در شبکه مستند باشیم».

فتح اله امیری کارشناسی ارشد تهیه کنندگی مستند از دانشگاه صدا وسیما، عضو انجمن مستندسازان ایران، عضو انجمن تهیه کنندگان سینمای مستند ایران و عضو ستاد محیط زیست سازمان صداوسیماست.

این مستندساز بیش از ۵۰ جایزه داخلی و ۲۰ جایزه بین المللی برای آثار مختلف که همگی در عرصه محیط زیست و حیات وحش ایران تولید شده اند، در کارنامه کاری اش دارد و از افتخاراتش می توان به برنده سیمرغ بهترین مستند بلند در سال ۱۳۹۰ برای مستند «در جستجوی پلنگ ایرانی»، تندیس جایزه بزرگ بهترین فیلم جشنواره سینما حقیقت در سال ۹۳ برای مستند «حیات در رگهای سرد»، تندیس سرو بهترین مجموعه مستند سیما جشنواره جام جم سیما ۱۳۹۲ برای تهیه کنندگی مجموعه «خزندگان ایران»، تندیس سرو بهترین کارگردانی مستند سیما جشنواره جام جم سیما ۱۳۹۷ برای مستند« محیط بان و پلنگ» و جایزه بهترین مستند جشنواره ملی دانشجویان ایران برای مستند «زندگی در کسوف» اشاره کرد.

امیری با ساخت «در قلمرو افعی دم عنکبوتی» موفق شد جایزه «وایلد اسکرین» که یکی از معتبرترین جایزه‌های سینمای حیات وحش و مشهور به اسکار سبز است را دریافت کند.

او همچنین داور جشنواره های ملی و بین المللی محیط زیستی از جمله جشنواره متسالو استونی در سال ۲۰۱۹ و جشنواره فیلم های محیط زیستی سوندریو ایتالیا در سال ۲۰۲۰ بوده است و از آثار متاخرش می توان به «در گرداب انقراض»، «هوبره» و «قرقبان» اشاره کرد.