۲۵۰ اثر به جشنواره «آیین سخن» ارسال شد

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومي نخستین جشنواره آیین سخن، یدالله گودرزی دبیر جشنواره «آیین سخن» بیان کرد: فراخوان این جشنواره از آغاز اردیبهشت ماه اعلام شد و تا 25 اردیبهشت روز بزرگداشت فردوسی و پاسداشت زبان فارسی ادامه یافت.

وی گفت: اصلی‌ترین بخش جشنواره، برنامه‌سازی در حوزه پاسداشت زبان فارسی است که دبیرخانه این جشنواره اقدام به دریافت آثار در قالب‌های مستند، گفتگو محور، گفتارمحور، مسابقه و برنامه ترکیبی و نمایشی کرد.

بنابر اعلام دبیر جشنواره «آیین سخن»، بیش از 250 برنامه به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است که با توجه به تخصصی بودن موضوع و فرصت کم، قابل توجه و پرشمار است. این برنامه‌ها از شبکه‌های رادیویی معاونت صدا و رادیوهای مراکز استان‌ها به دبیرخانه رسیده است.

گودرزی اظهار کرد: هم اکنون هیات انتخاب، مشغول گزینش آثار برای ارسال به جلسات داوری است.

دبیر این جشنواره درباره ترکیب داوران خاطرنشان کرد: در داوری آثار سعی شده است تا از چهره‌های نامدار رسانه و فرهنگ کشور استفاده شود. به گونه‌ای که هم از کارشناسان رادیویی و برنامه‌سازی در ترکیب داوران باشد و هم استادان زبان فارسی و ادیبانی که با برنامه‌سازی رادیویی آشنایی دارند.

وی در پایان درباره نام داوران تصریح کرد: ترکیب داوران درحال نهایی شدن است ولی چهره هایی چون علیرضا قزوه، محمدجعفر محمدزاده، محمدرضا ترکی، اسماعیل امینی، برهانی مرند، حسین قرایی، نادری، موسوی جزایری، داداشی و کمالی در داوری جشنواره آیین سخن حضور دارند.

جشنواره «آیین سخن» با پشتیبانی فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی برپا خواهد شد و استادان ادبیات و رسانه‌ در آن حضور دارند.

آیین پایانی نخستین جشنواره آیین سخن ویژه پاسداشت زبان فارسی معاونت صدا، در روز قلم در ۱۴ تیر ماه در استودیوی شماره یک معاونت صدا برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/