فیلم‌های برتر ۲۰۲۲ تا به امروز معرفی شدند/ فیلم پناه پناهی بین بهترین‌ها | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۲۲
به انتخاب 87 منتقد خارجی؛

فیلم‌های برتر ۲۰۲۲ تا به امروز معرفی شدند/ فیلم پناه پناهی بین بهترین‌ها

87 منتقد بهترین فیلم های سال 2022 تا به امروز را اعلام کردند.

به گزارش خبرنگار سینمای جهان صبا ، ۸۷ منتقد از نشریه های مشهور سینمایی مانند «فیلم استیج»، «ویلیج وویس»، «هالیوود ریپورتر» و «ورایتی» در اواسط ششمین ماه سال ۲۰۲۲ دست به انتخاب بهترین های سال جاری میلادی تا به امروز زدند. در فهرست این منتقدان، درام غافلگیر کننده پوچ گرایانه «همه‌چیز همه‌جا به یکباره» (Everything Everywhere All at Once) محصول کمپانی A24  با ۳۴ رای در صدر قرار گرفت.

یکی از شگفتی های انتخاب منتقدان مربوط به فیلم «تاپ گان: ماوریک» با بازی تام کروز بود که توانست با ۲۴ رای در جایگاه چهارم بهترین های سال تا به امروز قرار بگیرد. این انتخاب در حالی صورت گرفت که فروش فیلم «تاپ گان: ماوریک» در این هفته در گیشه از ۷۰۰ میلیون دلار فراتر رفت.

فیلم «رویداد» به کارگردانی آدری دیوان که سال گذشته برنده جایزه شیرطلایی جشنواره ونیز شد و البته امسال در آمریکا روی پرده های سینما رفت نیز با ۲۵ رای در جایگاه دوم جای گرفت. فیلم «جنایات آینده» اثر تازه دیوید کراننبرگ که بازگشت این کارگردان معروف به سینما بعد از ۸ سال است نیز با ۲۴ رای جایگاه سوم را به دست آورد.

از نکات جالب این فهرست حضور فیلم «جاده خاکی» ساخته پناه پناهی در میان بهترین ها است. این فیلم که محصول سال ۲۰۲۱ میلادی است با ۷ رای در بین ۱۵ اثر برتر سال جاری میلادی جای گرفت.

محمدامین شکاری

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است