برگزاری همایش «روایت‌ شهرها، شهر روایت‌ها» به‌ صورت حضوری و مجازی | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۳۱

برگزاری همایش «روایت‌ شهرها، شهر روایت‌ها» به‌ صورت حضوری و مجازی

فرهنگستان هنر جمهوری اسلامی ایران همایش «روایت‌ شهرها، شهر روایت‌ها» را 25 خرداد 1401 برگزار می‌کند.

به گزارش صبا به نقل از روابط‌عمومی فرهنگستان هنر، همایش «روایت‌ شهرها، شهر روایت‌ها» با همکاری پژوهشکده هنر، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، مؤسسه مطالعات فرهنگی اجتماعی، انجمن علمی هنر و ادبیات تطبیقی ایران، انجمن علمی نقد ادبی ایران، و انجمن زبان‌شناسی ایران، چهارشنبه، ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ برگزار می‌شود.

این همایش با سخنرانی بهمن نامورمطلق رییس فرهنگستان هنر، و احمد شاکری دبیر علمی همایش، آغاز می‌شود و پس از آن، پژوهشگران مقالات خود را ارائه خواهند داد.

در نشست نخست این همایش، سید غلامرضا اسلامی با مقاله «متاورس: نمونه دیجیتالی از شهر»، ناصر فکوهی با مقاله «شهر آینده به‌مثابه روایت حسی شهر»، رضا صمیم با موضوع «موسیقی خیابانی در ایران؛ نگاهی به داده‌های چند پژوهش»، و آذین حسین‌زاده با مقاله «روایت کیچ و هنر شهری» به‌ سخنرانی می‌پردازند. دبیری نشست نخست این همایش را احمد شاکری بر عهده دارد.

در نشست دوم، احمد پاکتچی از «روابط جزء و کل در اندام شهر با رویکرد نشانه‌شناسی فرهنگی»، آزیتا افراشی از «بازنمایی تهران در رمان فارسی از منظر نشانه‌شناسی شناختی»، آنیتا صالح بلوردی از «ارتباط شهر و هنر در پروژه‌های شهری، مطالعه موردی مرکز پمپیدو»، نوید پورمحمدرضا از «گفتاری در خصوص روایت و منظر شهر در مدیوم سینما» و حمیدرضا شعیری و ساناز مجرد از «پرسه‌زنی: از روایت تا ضدروایت» خواهند گفت. دبیر نشست دوم این همایش علی عباسی خواهد بود.

همایش «روایت‌ شهرها، شهر روایت‌ها» در پایگاه استنادی جهان اسلام (isc) ثبت شده است و مقالات آن در این پایگاه منتشر می‌شود.

این همایش ساعت ۱۴ تا ۱۸ روز چهارشنبه، ۲۵ خرداد ۱۴۰۱، در سالن گلستان هنرِ فرهنگستان هنر، به نشانی تهران، خیابان ولی‌عصر، تقاطع خیابان آیت‌الله طالقانی، شماره ۱۵۵۲، طبقه سوم، برگزار خواهد شد.

همچنین، علاقه‌مندان برای حضور مجازی در این همایش می‌توانند به پیوند https://b2n.ir/z47316 مراجعه کنند.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است