کتاب‌های انگیزشی «روانشناسی» را به عموم مردم معرفی می‌کند/ امید را زنده کنیم | پایگاه خبری صبا
امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۵۲
فائزه پورعلی در گفتگو با صبا:

کتاب‌های انگیزشی «روانشناسی» را به عموم مردم معرفی می‌کند/ امید را زنده کنیم

فائزه پورعلی گفت که کتاب‌های روانشناسی و رشد فردی موجب بهبود زندگی افراد و درنهایت کل جامعه می‌شود.

فائزه پورعلی مترجم کتاب‌های روانشناسی در گفتگو با خبرنگار ادبیات صبا گفت: آخرین کتابی که به تازگی از من منتشر شده است، رمانی به نام «سرنوشت عاشق نیت توست» نوشته امین نموتلو است که داستان واقعی زندگی مردی بی‌بند و بار و قمارباز را روایت می‌کند که ثروت خانوادگی‌شان را صرف خوشگذرانی‌های خود می‌کند اما به دلیل یک خیانت دور از انتظار مجبور می‌شود کل مسئولیت خانواده را برعهده بگیرد و حتی به زندان می‌افتد اما در اوج ناباوری و ناامیدی اتفاقاتی برایش پیش می‌آید که پس از چند سال به بزرگترین صادرکننده روغن زیتون در کشور خود تبدیل می‌شود.

او ادامه داد: این رمان براساس یک داستان واقعی و به همت نسل نواندیش برای اولین بار در ایران ترجمه و منتشر شده است.

مترجم «با خودت خوب باش، انسان زیبا» تصریح کرد: رشته تحصیلی من جامعه شناسی است و ترجمه کتاب‌هایی را که بیشتر در رابطه با روانشناسی و رشد شخصی است، بسیار دوست دارم زیرا جامعه از فرد فرد ما تشکیل شده است و هر چقدر ما افراد خودمان را رشد دهیم و به سلامت و بهداشت روانی نزدیک‌تر شویم، درنتیجه جامعه سالم‌تری خواهیم داشت.

مترجم «درد همیشه راه را نشان می‌دهد» افزود: من معمولا در انتخاب کتاب‌ها برای ترجمه این معیار را ملاک قرار می‌‌دهم که آیا این‌ کتاب می‌تواند امیدی در دل خوانندگانش ایجاد کند؟ چون در روزگار کنونی ما موارد بسیاری وجود دارد که امید را از انسان‌ها می‌گیرد و به نظر من اگر بتوانیم امید را در دل انسان ها زنده کنیم، کار موثر و مفیدی انجام داده‌ایم.

مترجم «هیچ اتفاقی تصادفی نیست» درباره کتاب‌های انگیزشی و تاثیر آن‌ها توضیح داد: کتاب‌های انگیزشی کتاب‌هایی هستند که با اصول علمی و روش‌های اثبات شده، انسان‌ها را برای داشتن هدف در زندگی ترغیب می‌کنند و روش‌هایی را به آن‌ها آموزش می‌دهند که بتوانند از خودشان انسان بهتری بسازند، چراکه خود من در انتخاب کتاب «با خودت خوب باش، انسان زیبا» که نوشته بیهان بوداک روانشناس مشهور ترکیه است، این نکته را مورد توجه قرار دادم که قلم این نویسنده بسیار روان، ساده و همه‌فهم است و زمانی که نویسنده خودش یک روانشناس بالینی‌ست این کتابِ الهام‌بخش و انگیزه‌بخش، نمی‌تواند علم روانشناسی را به سطح پایینی بکشاند و برعکس، در پی بیان ساده مسائل روانشناسی به توده مردم است. به نظر من این مساله حتی می‌تواند جایگاه روانشناسی را در نظر مردم بهبود ببخشد.

پورعلی در پایان بیان کرد: کتابی که در حال ترجمه آن هستم، کتابی به نام «مبارز» است که نویسنده در این کتاب به دنبال ارائه راهکارهایی‌ست که در عصر کنونی بتوانیم خودمان باشیم و با چالش های زندگی روبه‌رو شویم. این کتاب در پی معنابخشی عمیق به زندگی تک تک ما انسان‌هاست.

ندا زنگینه

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است