«دنیای ژوراسیک» گیشه آمریکا را تصاحب کرد/ «تاپ گان» همچنان پرفروش | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۲۷

«دنیای ژوراسیک» گیشه آمریکا را تصاحب کرد/ «تاپ گان» همچنان پرفروش

«دنیای ژوراسیک: قلمرو» در اولین آخرهفته اکران خود در سینماهای آمریکای شمالی صدرنشین گیشه شد.

به گزارش صبا به نقل از ورایتی، «دنیای ژوراسیک: قلمرو» در اولین آخرهفته اکرانش در گیشه آمریکای شمالی در صدر جدول گیشه قرار گرفت و ۱۴۳ میلیون دلار از ۴،۶۷۶ سالن سینمایی که در اختیار داشت، به دست آورد.

علیرغم زخم زبان های منتقدان، ششمین قسمت «ژوراسیک» محصول یونیورسال نیز در یک آخر هفته پرشور در گیشه آمریکای شمالی ۱۴۳ میلیون دلار فروش کرد.

با وجود موفقیت «دنیای ژوراسیک: قلمرو»، فیلم «تاپ گان: ماوریک» با بازی تام کروز توانست همچنان در گیشه سرپا بماند و در سومین هفته اکران خود ۵۰ میلیون دلار از ۴،۲۶۲ سالن سینمای آمریکای شمالی به دست آورد.

فیلم «تاپ گان: ماوریک» در مقایسه با دیگر فیلم های پرفروش عصر کرونا مانند «مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست» که در سومین هفته اکرانش ۵۶ میلیون فروش کرد یا فیلم های «دکتر استرنج» و «بتمن» که به ترتیب در سومین آخر هفته اکران شان ۳۲ و ۳۶ میلیون دلار فروختند آمار قابل توجهی داشته است. فیلم جدید تام کروز با ۵۰ میلیون دلاری که از این آخر هفته به دست آورد مجموع فروش خود را به عدد حیرت انگیز ۳۹۳ میلیون دلار رساند. فروش جهانی این فیلم نیز از ۷۰۰ میلیون دلار عبور کرد.

در رتبه سوم گیشه این هفته نیز فیلم «دکتر استرنج» که در ششمین هفته اکرانش به سر می برد با ۴ میلیون و ۸۸۴ هزار دلار قرار گرفت. مجموع فروش این فیلم نیز به عدد ۳۹۷ میلیون دلار در بازار آمریکای شمالی رسید.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است