قاسم افشار به خانه ابدی بدرقه شد

مراسم تشییع پیکر مرحوم قاسم افشار گوینده صدا و سیما امروز 27 اردیبهشت ماه در مقابل منزلش آغاز شد. جمعی از مسئولان سازمان صدا و سیما، دوستان و همکارانش در مراسم حضور داشتند.

در ابتدا حسن سلطانی، مجری تلویزیون پشت میکروفن رفت و گفت: مرحوم افشارعاشق کار و بسیار متعهد بود.

سلطانی بابیان اینکه او در حوزه خبر سواد رسانه‌ای فراوانی داشت، گفت:افشار تا آخرین روزی که برای تلویزیون کار می کرد همین علاقه و تعهد را داشت. مرحوم افشار فردی خوش قول و متدین بود.

وی گفت:ویژگی های فردی و اجتماعی او منحصر به خودش بود و به یاد ندارم که فریفته شهرتش شده باشد.

سلطانی با بیان اینکه او در خانواده و در میان اعضای خانواده اش بسیار دلسوز و مهربان و گره گشا بود، بیان کرد: افشار همیشه محبت اهل بیت(ع) را در دل داشت و در آخرین فعالیت های پیش از وفاتش  موسسه خیریه ای ساخت که گرهی از مشکل نیازمندان باز کند.

مهناز شیرازی، گوینده خبر که سابقه همکاری با افشار را داشت، گفت: مرحوم افشار انسان با اخلاق و خیری بود و در کار بسیار سرسخت بود، اما با همکارانش خوش برخورد بود.

شیرازی بابیان اینکه افشار بعد از خروج از صدا و سیما با همکارانش در ارتباط بود، گفت: او برایم مانند برادر بزرگتر بود و باورم نمی شود که فوت کرده باشد.

وی ادامه داد:جای او به دلیل اخلاقیات خوب، تخصص و سواد رسانه ایش در تلویزیون و میان ما خالی است. من تا اواخر عمرش با او و خانواده اش در ارتباط بودم. او برایم همانند یک استاد بود.

  حجت الاسلام و المسلمین اکرمی در ادامه درباره مرحوم افشار خاطر نشان کرد: هرچه درباره قاسم بگویم کم است. من جز شایستگی و بایستگی از او چیزی ندیدم. همانطور که امام رضا (ع) می فرمایند که در جامعه تان خوب زندگی کنید و افشار اینگونه زندگی کرد.

رحمان نظام اسلامی گوینده خبر در پایان گفت: قاسم افشار پس از آن که از صدا و سیما رفت، در خیریه مشغول به کار شد و در محله های فقیر نشین به نیازمندان کمک می کرد.

مراسم تشييع باشكوه مرحوم قاسم افشار با قرائت نماز بر پيكر او به پايان رسيد و  در قطعه 92 بهشت زهرا در كنار دختر خردسالش آرام گرفت.