«حسن کچل» تابستان کلید می خورد/حضور بازیگر چهره در نقش «حسن کچل» | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۹:۱۷
نادره ترکمانی:

«حسن کچل» تابستان کلید می خورد/حضور بازیگر چهره در نقش «حسن کچل»

«به محض اینکه فیلمنامه مراحل نهایی خود را طی کند وارد پیش تولید خواهیم شد. قطعا تابستان امسال فیلم را کلید خواهم زد.»

نادره ترکمانی تهیه کننده و کارگردان فیلم سینمایی «حسن کچل» که مدتی است پروانه ساخت آن صادر شده، در ارتباط با آخرین وضعیت این فیلم سینمایی به «صبا» گفت: ما پروانه ساخت فیلم را دریافت کرده ایم ولی در حال حاضر بر روی فیلمنامه فیلم کار می کنیم.
وی در ادامه افزود: هرچقدر بر روی فیلمنامه بیشتر کار کنیم نتایج بهتری در اکران خواهیم داشت. با تعدادی از فیلمسازان خوب کودک مشورت کردم و تصمیم گرفتم که بر روی فیلمنامه که در ژانر کودک ساخته خواهد شد وقت بیشتری بگذارم. با توجه به شرایطی که در سینمای کودک می بینیم و با معضلات اکران مواجه است، رویکرد جلب  و جذب رضایت مخاطب را باید جدی تر پیگیری کنیم. من فیلم را برای اکران می سازم و از آن دسته از فیلمسازان کودک نیستم که بگویم فقط فیلم را برای جشنواره های خارجی باید ساخت.
وی در پاسخ به این سوال که پیش تولید و فیلمبرداری فیلم چه زمانی آغاز خواهدشد توضیح داد:به محض اینکه فیلمنامه مراحل نهایی خود را طی کند وارد پیش تولید خواهیم شد.اصولا بازنویسی و بازآفرینی فیلمنامه بخشی از پیش تولید است ولی در روند تولیدی کشور ما پیش تولید معنای دیگری دارد. قطعا تابستان امسال فیلم را کلید خواهم زد.
کارگردان «خاله سوسکه» به جلوه های ویژه این فیلم کودک اشاره کرد و افزود:ب اید قسمت هایی که بخش فانتزی کار است به لحاظ پردازش داستان منظم تر و حساب ترشده برنامه ریزی شود که جلوه های ویژه این فیلم که بسیار زیاد است به درستی نمایش داده شود.
ترکمانی درخصوص نقش اصلی این فیلم که شخصیت حسن کچل را ایفا خواهد کرد خاطرنشان کرد: شرایط «حسن کچل» به نحوی است که از قصه ها و افسانه ها پیروی می کند و به همین دلیل در انتخاب شخصیت حسن کچل ما ده ها نفر از بازیگران خوب را گزینش کردیم. این شخصیت باید کسی باشد که جهان شمول بوده و علاوه بر کودکان و نوجوانان،خانواده ها هم او را بپذیرند.چند نفر از بازیگران خوب کشورمان  که چهره هستند برای ایفای این نقش مدنظر هستند ولی هنوز به قطعیت نرسیده ایم.
وی درخصوص حضور فیلم در جشنواره کودک و نوجوان نیز گفت: قطعا  سعی می کنم فیلم را  به جشنواره بفرستم ولی باید دید کار چه زمانی به پایان می رسد.دوست دارم فیلم در جشنواره باشد ولی اگر نشد و به تایم جشنواره نرسید،فیلم را در  اکران عمومی به نمایش خواهیم گذاشت.

ترکمانی در پایان افزود: دغدغه من سینمای کودک است و تلاش می کنیم آن را پرجنب و جوش نگه داریم و به همین دلیل در تلاش هستم که فیلمنامه«حسن کچل» فیلمناکه خوبی شود تا بتواند این شرایط را تعریف کند.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است