«ماهورا» پروانه نمایش گرفت/ اکران در آخرین ماه تابستان

حمید زرگرنژاد کارگردان فیلم سینمایی «ماهورا» در گفت‌وگو  با خبرنگار  «صبا» درخصوص زمان اکران این فیلم سنمایی گفت: مدتی است پروانه نمایش فیلم را دریافت کرده ایم و «ماهورا» در تابستان امسال اکران خواهد شد.
وی در ادامه افزود: فیلم در بازار جشنواره کن بود و با استقبال خوبی مواجه شد و چندین کشور اقدام به خرید فیلم کردند و تا ماه مرداد در ژاپن اکران خواهد شد. اکران عمومی فیلم در ایران، اواخر ماه مرداد یا اوایل ماه شهریور خواهد بود.
زرگرنژاد در ارتباط با فعالیت های اخیرش توضیح داد: مدتی است درانتظار دریافت پروانه ساخت فیلمنامه جدیدم که کارگردانی آن را خودم و تهیه کنندگی آن را منصور لشگری قوچانی بر عهده خواهد داشت هستم.

او در اتباط با عدم صدور پروانه ساخت فیلم جدیدش اشاره کرد و افزود: امیدوارم اجازه بدهند و این فیلم را که در ژانر اجتماعی ساخته خواهد شد را بسازیم.دائما اصلاحیه های مختلف به فیلم می دهند و با عوض شدن چند شورا بازهم پروانه ساخت فیلم را صادر نکرده اند.از اردیبهشت 96تا کنون درگیر دریافت این پروانه هستم.چندین بار اصلاحیه روی فیلم انجام داده ام ولی اتفاقی نیفتاده است.از این موضوع بسیار کلافه هستم.

زرگرنژاد در پاسخ به این سوال که فیلم به دلیل موضوع خاص در انتظار پروانه ساخت است یا خیر؟ توضیح داد: من آدمی نیستم که بخواهم با خط قرمزها جلو بروم و عقیده ام پرداخت درست به موضوعات است نه پرداخت به خط قرمزها. این موضوع را سعی کرده ام در کارهایم ثابت کنم .سینما فضای جذابی برای من و خیلی از افراد است و فضای جذاب بیشتری برای پرداخت به موضوعات جذاب دارد تا پرداختن به موضوعات ممیزی! درپایان از همه اعضای شورای پروانه ساخت تشکر می کنم.
بنابراین گزارش، «ماهورا» فیلمی به کارگردانی و نویسندگی حمید زرگرنژاد و تهیه‌کنندگی علیرضا جلالی و حمید آخوندی است. این فیلم برای اولین بار در سی و ششمین جشنواره فجر رونمایی شد. فیلمنامه «ماهورا» طی چهار سال تحقیق بر اساس یک واقعه تاریخی نگاشته شده است و همین واقعی بودن قصه فیلم باعث شد تا عوامل دنبال لوکیشن های بکر در تالاب خوزستان بروند.

داستان فیلم در روستایی مرزی رخ می‌دهد. زیباترین دختر به عنوان عروس هور انتخاب می شود تا یک روز در هفته خود را به آب بسپارد و هور بارور شده و قهرش نگیرد، امین معروف به سمور قاچاقچی ایرانی، عروس هور به نام ماهور را می دزد.