«ستون۱۴» پس از ۶ ماه بالاخره مجوز اکران گرفت/ حالا مخاطب قضاوت می‌کند

علیرضا قاسم‌خان تهیه‌کننده سینما در گفتگو با خبرنگار سینمایی صبا درباره فیلم سینمایی «ستون۱۴» به کارگردانی امیرحسین همتی و تهیه‌کنندگی خودش که به تازگی پروانه نمایش گرفته است، اعلام کرد: این فیلم سال گذشته به چهلمین جشنواره فیلم فجر فرستاده شد و تنها بازسازی رنگ نداشت و از نظر فنی با هیچ مشکلی مواجه نبود که متاسفانه فیلم در جشنواره پذیرفته نشد. در آن زمان هیچ مصاحبه‌ای انجام ندادیم و پس از ۶ ماه درنهایت موفق به دریافت پروانه نمایش شدیم.

او در جواب صحبت بهروز افخمی عضو هیات انتخاب که گفته بود فیلم «ستون۱۴» بهتر از خیلی فیلم‌های به نمایش درآمده در این جشنواره است، گفت: متاسفانه شرایط برای رشد سینمای ایران مهیا نیست و اگر اکران فیلم به موقع باشد، می‌تواند دیده شود. امیدوارم این فیلم در شرایط مناسبی اکران شود تا مردم در جریان باشند که رای ندادن به این فیلم برای شرکت در جشنواره فیلم فجر چهلم انتخاب درست یا غلطی بود.

مدیر اسبق موزه سینما افزود: جشنواره فیلم فجر که سابقه ۴۰ ساله دارد، همانند هر رویدادی باید تغییر کند و به‌روز شود و شرایط را برای سینما ایران مطلوب کند تا آرزوی هر جوانی را که امروز تلاش می‌کند و برای تولید یک اثر داخلی زحمت کشیده است، محقق کند.

قاسم خان درباره رده سنی ۱۵+ فیلم «ستون۱۴» برای اکران نیز اظهار کرد: این موضوع از اختیار ما خارج است و تشخیص اداره نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی بود که خشونت در فیلم را دلیل این عملکرد اعلام کردند، اما از نظر من هر فیلم درام دارای چنین صحنه‌هایی است.

تهیه‌کننده فیلم «ستون۱۴» در پایان گفت: درام در سینما به معنای واقعی کلمه یعنی نزاع، ستيزه‌جویی، شدت احساساتِ شخصيت‌های یک واقعه و لحظه‌های عاشقانه و شاعرانه که در یک فیلم به نمایش درمی‌آیند.

امیرعلی حسینی

انتهای پیام/