می‌کوشم در داستان‌هایم دوستی و زیبایی را به کودکان انتقال دهم/ «دست‌های بخشنده» در راه است | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۰۴
مسلم ناصری عنوان کرد:

می‌کوشم در داستان‌هایم دوستی و زیبایی را به کودکان انتقال دهم/ «دست‌های بخشنده» در راه است

مسلم ناصری درباره نحوه نوشتن کتاب مذهبی برای مخاطب کودک و نوجوان صحبت کرد.

به گزارش خبرنگار ادبیات خبرگزاری صبا، مسلم ناصری نویسنده کتاب‌های کودک و نوجوان مهمان امروز ۲۱ خردادماه همزمان با تولد امام رضا (ع) مهمان برنامه «صبح پارسی» بود. وی با حضور در این برنامه از آثار خود برای مخاطب کودک و نوجوان صحبت کرد و نحوه نوشتار این آثار برای هر گروه را توضیح دادو در رابطه با آثار ترجمه شده خود در کشورهای دیگر سخن گفت.

نویسنده کتاب‌های کودک و نوجوان گفت: من نویسنده کتاب‌های کودک و نوجوان در دو نوع مذهبی و فانتزی هستم و بسیار نوشتن آن‌ها را دوست دارم چرا که تمام ماجرا‌های مطرح شده در آن‌ها بسیار شیرین هستند. من همواره تلاش داشتم در کارهای خود محبت و دوستی را به کودکان و نوجوانان انتقال دهم و تجربه زیبایی را در اختیار آن‌ها بگذارم. یکی از کتاب‌های مذهبی من «مسافر غریب» است که حدود ۲۰ سال پیش آن را نوشتم و در آن به ۱۲ ویژگی زندگی امام رضا (ع) پرداختم. این کتاب از سال‌ها پیش تاکنون بارها چاپ شده و اکنون نیز کتاب دیگری به نام «دست‌های بخشنده» وجود دارد که منتظر انتشار آن هستم و تصور می‌کنم برای مخاطب نوجوان جذاب‌تر باشد.

ناصری اظهار کرد: طی سال‌های نویسندگی خود تقریبا برای تمام کتاب‌های نوشته شده جوایزی مانند کتاب سال جمهوری اسلامی را دریافت کردم. امسال نیز دو مورد از کتاب‌های من منتخب جمهوری اسلامی بود. طی دوران فعالیت برنده جوایز کتاب فصل، دفاع مقدس و حوزه علمیه شده‌ام.

وی افزود: نوشتن کتاب برای کودک و نوجوان تفاوت بسیاری دارد چرا که واژگان و نوع نگاه این دو گروه با هم متفاوت است. من سعی می‌کنم برای کتاب کودکان از جملات کوتاه‌تری استفاده کنم و تصاویر بیشتری را در کتاب قرار دهم تا کودکان بیشتر بتوانند با داستان ارتباط برقرار کنند.

نویسنده کتاب «سورنا و جلیقه آتش» در پایان عنوان کرد: برخی از آثار من مانند «مسافر شهر‌های بی‌نشان» که برنده جوایز بسیاری بود به زبان عربی نیز ترجمه شده است. همچنین برخی از کتاب‌های دیگر من به انگلیسی در آمریکای لاتین و آمریکا ترجمه شده‌اند.

برنامه صبحگاهی «صبح پارسی» به تهیه کنندگی علیرضا نظارت که از دوشنبه تا جمعه هر هفته ساعت ۹ صبح از شبکه جام جم پخش می شود.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است