نکوداشت سالگرد درگذشت پدر شعر انقلاب در برنامه رادیویی «ژرفا»

به گزارش صبا به نقل از شبکه رادیویی ایران، یکشنبه 22 خرداد، همزمان با ششمین سالگرد درگذشت استاد حمید سبزواری پدر شعر انقلاب، رادیو ایران ویژه برنامه «ژرفا» را پخش می‌کند.

وحید بیات تهیه کننده ویژه برنامه «ژرفا» گفت: پس از انقلاب، سبزواری در کنار کار در بانک برای انقلاب نیز شعر می‌سرود. یکی از معروف‌ترین شعرهای او «آمریکا آمریکا ننگ به نیرنگ تو» است. همچنین شعارها و سرود‌های او در راهپیمایی‌ها و نماز‌ جمعه‌ها خوانده می‌شد و پس از مدتی او خود را از بانک بازنشسته کرد و عضو شورای شعر رادیو و تلویزیون شد.

او ادامه داد: حمید سبزواری چندین اثر از جمله «سرود درد» و «سرود سپیده» دارد. شعر سبزواری شناسنامه زمانمند انقلاب نامیده می‌شود به طوری‌که او «مدال درجه یک هنر در رشته ادبیات» را دریافت کرد و اولین شاعری است که کتاب او به نام «سرود درد» در سال ۱۳۷۵ به عنوان کتاب سال برگزیده شد. از دیگر افتخارات حمید سبزواری دریافت نشان «جهادگر عرصه فرهنگ‌ و هنر» است.

این تهیه کننده رادیویی در پایان خاطرنشان کرد: مستند «ژرفا» مروری بر زندگی هنری و انقلابی مرحوم حمید سبزواری دارد، همچنین در بخشی از برنامه قسمتی از شعرخوانی وی پخش می شود.

«ژرفا» یکشنبه 22 خرداد به تهیه کنندگی وحید بیات و با اجرای مهرناز فقیهی پس از خبر ساعت 17 از رادیو ایران پخش می شود.

انتهای پیام/