لیلیت محو تماشای منظره‌های بدیع ایستاده است… | پایگاه خبری صبا
امروز ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۵۳

لیلیت محو تماشای منظره‌های بدیع ایستاده است…

نمایشگاه حمزه فرهادی به نام «ملعبه‌ای برای لیلیت» از 27 خردادماه تا 21 تیرماه در گالری اعتماد برپا می‌شود.

به گزارش صبا، گالری اعتماد از روز ۲۷ خردادماه ۱۴۰۱ میزبان نمایشگاه مجسمه و نقاشی حمزه فرهادی با عنوان «مَلعَبه‌ای بَرای لیلیت» خواهد شد. فرهادی در این نمایشگاه مجموعه آثاری به مراتب مدرن تر از گذشته اما همچنان متاثر از اقلیم خوزستان خلق کرده و به نمایش گذاشته است.

در بیانیه نمایشگاه «مَلعَبه‌ای بَرای لیلیت» اینطور آمده است: «یکم/ صدایی دور، دورتر… ازلی/ گوش بسپار لیلیت/ به راس که در آیی، منزلگاهی است که بر آن وارد شوی/ بی درگاه؛ با چهار دیوار و هزار پنجره/ و از هر پنجره چشم‌سویی ابدی بر هر آنچه هست/ بزم جاری‌ست. خواستنی مهیاست/ و این فاصله‌ای‌ست به همین کوتاهی/ به کوتاهی جهان شاید/ ازلی.»

حمزه فرهادی متولد ۱۳۶۱ و دانش‌آموخته نقاشی از دانشکده هنر و معماری است. او تا پیش از این نمایشگاه، هفت نمایشگاه انفرادی دیگر داشته و در بیش از ۶۰ نمایشگاه گروهی و آرت‌فر و رویداد هنری داخلی و خارجی حضور داشته است. او همچنین به عنوان نمایشگاه‌گردان نمایشگاه‌های بسیاری برپا کرده و یکی از مشاوران هنری و نمایشگاه‌گردان‌های موزه هنرهای معاصر اهواز بوده است.

او تجربه ده‌ها نمایشگاه گروهی در ایران، آمریکا، فرانسه، کانادا، امارات متحد عربی، ژاپن، کره جنوبی و انگلستان و ده‌ها نمایشگاه گردانی در ایران و نمایشگاه انفرادی در گالری های هما، طراحان ازاد، الهه، مهر و موزه هنرهای معاصر اهواز را در کارنامه خود دارد.

فرهادی در خلق آثار خود بسیار بر نفت و اقلیم خوزستان متمرکز بوده است و این بار با کمی فاصله اما همچنان متاثر از زیستگاه خود، دست به خلق مجسمه‌هایی زده است که در درون آثار نقاشی او نیز هستند و به نوعی می‌توان گفت نمایشگاه اخیر او جسم و جان را توامان دارد. منظره‌های بدیع از درون نشانه‌ها و نمادهای معماری ایرانی که لیلیت، ایستاده، محو تماشای آن است.

طراح پوستر نمایشگاه «مَلعَبه‌ای بَرای لیلیت» ایمان صفایی‌ است.

علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید از این آثار تا ۲۱ تیرماه همه‌روزه به جز دوشنبه‌ها از ساعت ۱۲ تا ۲۰ به نشانی تهران، ﻣﯿﺪان ﻫﻔﺖ ﺗﯿﺮ، ﺧﯿﺎﺑﺎن ﻣﻔﺘﺢ ﺟﻨﻮﺑﻰ، ﺑﻦ‌ﺑﺴﺖ ﺷﯿﺮودى، ﭘﻼک ۲۵ مراجعه کنند.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    100/867/118/000
  • بی‌بدن
    22/358/841/000
  • سال گربه
    10/639/228/500
  • آپاراتچی
    3/809/166/500
  • پرویز خان
    3/135/337/000
  • نوروز
    2/746/203/000
  • ایلیا جستجوی قهرمان
    2/310/894/500
  • آسمان غرب
    2/022/378/500