«خاطره‌های من و فریدون» را در قالب ۱۵ داستان بخوانید | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۸:۵۲

«خاطره‌های من و فریدون» را در قالب ۱۵ داستان بخوانید

کتاب «خاطره‌های من و فریدون» نوشته مستانه فکور در انتشارات سروش به چاپ رسید.

به گزارش صبا به نقل از روابط‌عمومی انتشارات سروش، کتاب «خاطره‌های من و فریدون» نوشته مستانه فکور با تصویرگری سیما ریحانی برای گروه سنی ب از سوی انتشارات سروش منتشر و روانه بازار نشر شد.

کتاب از ۱۵ داستان به نام‌های «انتظار شیرین»، «باغ زردآلو»، «پرنده‌های خیالی»، «گل‌های اطلسی»، «خانم آبی»، «دندان‌های کرم‌خورده»، «خانه‌های شنی»، «رنگین‌کمان شیشه‌ای»، «ریزه‌میزه‌های شکمو»، «گردش»، «مشق اول»، «آقامعلم فریدون»، «نان‌قندی»، «یک بشقاب مهربانی» و «روز پرماجرا» تشکیل شده است.

در سخن نویسنده آمده است: «همه آدم‌بزرگ‌ها یک وقتی کوچک بودند، مثل تو، مثل دوستت و مثل همۀ بچه‌های دنیا؛ من هم همینطور. الان بزرگم. خودم بچه دارم و بچه‌هایم هرکدام بچه‌هایی خواهند داشت. دنیا همینطور می‌چرخد و می‌گردد و آدم‌کوچک‌ها بزرگ می‌شوند و… ولی در این گردش زمین و آسمان یک چیزهایی در یادها می‌مانند و آن قصۀ آدم‌هاست و بعضی از آن‌ها برای همیشه ماندگار می‌شوند. من در کودکی دوستی داشتم که قد خودم بود. اسمش فریدون بود. من فریدون را خیلی دوست داشتم. از همۀ اسباب‌بازی‌هایم بیشتر، حتی از بالشم که اگر نبود شب‌ها خوابم نمی‌برد هم بیشتر دوستش داشتم. دنیا برایِ فریدون هم چرخید و گردید و ما را از یکدیگر دور کرد؛ دورِ دور… او حالا در آلمان زندگی می‌کند و پسری دارد. امروز می‌خواهم برایت از خاطرات آن سال‌های کودکی بگویم؛ خاطرات شیرین من و فریدون…»

در بخشی از کتاب آمده است: «فریدون از دور پیدایش می‌شود. تا مرا می‌بیند، فرمان دوچرخه‌اش را ول می‌کند و برایم دست تکان می‌دهد. فریاد میزنم: «فرمان را بگیر، می‌افتی!» ولی او می‌خندد و همینطور می‌آید تا می‌رسیم به هم. می‌گوید: «اینکه کاری نبود! می‌توانم پاهایم را هم بگذارم روی فرمان.» چشمانم را می‌بندم، سرم را تکان می‌دهم و می‌گویم: «نه نه این کار بدی است. می‌خوری زمین.» پولهایم را نشانش می‌دهم، می‌گویم: «برویم بستنی بخریم.» دستهایش را می‌کوبد به هم، یک ابرویش را میاندازد بالا و می‌گوید: «بزن برویم.»

چاپ نخست این کتاب در ۴۲ صفحۀ رحلی مصور رنگی، شمارگان ۵۰۰ نسخه و با قیمت ۸۰٫۰۰۰ تومان توسط انتشارات سروش در اختیار علاقه‌مندان این حوزه قرار گرفته است.

علاقه‌مندان برای تهیه این کتاب می‌توانند از طریق فروشگاه اینترنتی با شمارۀ ۶۶۴۱۵۴۰۱ تماس بگیرند. همچنین از طریق پیامرسان واتس‌اپ انتشارات سروش به شماره ۰۹۹۲۱۶۰۵۱۱۹ و یا با مراجعه به سایت سروش www.soroushpub.com، برای تهیه کتاب اقدام کنند.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است