«هِناس» بخشی از تاریخ معاصر سرزمین ماست/ فاصله گرفتن از شعارزدگی | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۱:۱۵
در اکران مردمی فیلم مطرح شد؛

«هِناس» بخشی از تاریخ معاصر سرزمین ماست/ فاصله گرفتن از شعارزدگی

افتتاحیه اکران کردمی فیلم سینمایی «هناس» با حضور مریلا زارعی و عوامل فیلم سینمایی «هناس» 20 خردادماه در پردیس سینمایی آزادی برگزار شد.

به گزارش صبا به نقل از مشاور رسانه‌ای پروژه، اولین اکران مردمی فیلم سینمایی «هِناس» شب گذشته ۲۰ خردادماه با حضور مریلا زارعی و کوثر حیدری بازیگر فیلم، شهره پیرانی و آرمیتا رضایی‌نژاد همسر و فرزند شهید داریوش رضایی‌نژاد، حسین دارابی کارگردان و محمدرضا شفاه تهیه‌کننده در سینما آزادی برگزار شد.

پیش از نمایش فیلم، محمدرضا شفاه در سخنانی کوتاه عنوان کرد: فیلم «هِناس» داستان زندگی واقعی شهره پیرانی همسر شهید داریوش رضایی‌نژاد است.

پس از آن، شهره پیرانی همسر شهید داریوش رضایی‌نژاد نیز بیان کرد: «هِناس» شاید جزو معدود فیلم‌هایی‌ست که در این ژانر ساخته شده است. از مریلا زارعی که جزو بازیگران منحصربه فرد در سینمای ایران است، برای پذیرش این نقش تشکر می‌کنم و باید بگویم همکاری با او باعث افتخار من است.

وی یادآور شد: همچنین از حسین دارابی و محمدرضا شفاه که دغدغه‌مندانه این فیلم را ساختند، تشکر می‌کنم.

در ادامه مریلا زارعی بازیگر «هِناس» با بیان اینکه امیدوار است مردم بیشتر از قصه این فیلم سینمایی و اکران آن آگاه شوند، مطرح کرد: «هِناس» بخشی از تاریخ معاصر سرزمین ماست؛ سرزمینی که اگر تاکنون ایستادگی کرده و مانده است به دلیل خون شهدایی‌ست که مظلومانه رفتند تا ما در امنیت و آرامش باشیم. امیدوارم این امنیت و آرامش با تعهد و مسئولیت ادامه پیدا کند و شما با حال خوب این مسیر را ادامه دهید، چراکه شهدا به دنبال همین مساله بودند.

وی افزود: از خداوند سپاسگزارم و خوشحالم که این نقش به من رسید تا سهمی در به تصویر کشیدن زنانی که در این سرزمین ایستادند و تحمل و صبوری کردند، داشته باشم. صاحب اصلی این نقش، حاضر است و این مساله برای من مسئولیت بزرگی را به همراه داشت که با توکل به خدا و راهنمایی کارگردان و همه عواملی که در این مسیر یاری کردند، آن را به سرانجام برسانم.

بازیگر «هِناس» با اشاره به اینکه این فیلم سینمایی برای آگاهی بخشی ساخته شده است، اظهار کرد: «هِناس» برگی از تاریخ سرزمین ماست که باید برای آیندگان باقی بماند.

زارعی ضمن ابراز خوشحالی از پرداختن به چنین سوژه‌ای در یک فیلم سینمایی گفت: از محمدرضا شفاه تهیه‌کننده که ریسک ساخت این اثر را پذیرفت و آن را به سرانجام رساند، تشکر می‌کنم. همچنین از حسین دارابی کارگردان که می‌توانست روی موضوعات دیگری وقت بگذارد اما به دلیل اعتقاد و ایمانی که به قصه داشت، پای آن ایستاد، سپاسگزارم.

وی ادامه داد: کارگردان سعی کرده است خارج از شعارزدگی و احوالاتی که برخی از فیلم‌ها دارند و باعث می‌شود مخاطب از آن فاصله بگیرد، یک فضای انسانی و عاشقانه را روایت کند و از منظر همسر شهید قصه را نگاه کند.

این بازیگر در پایان خاطرنشان کرد: به مخاطبان توصیه می‌کنم اگر فیلم را دوست داشتند آن را به دوستان خود توصیه کنند تا حداقل یکبار «هِناس» را ببینند و در گنجینه خاطرات نگه دارند.

فیلم سینمایی «هِناس» به کارگردانی حسین دارابی و تهیه کنندگی محمدرضا شفاه با برداشتی آزاد از داستانی واقعی، به قصه زندگی شهید داریوش رضایی نژاد از شهدای ترور هسته‌ای و خانواده‌اش می‌پردازد.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است