«مبادی سواد بصری» به چاپ شصتم رسید/ کتابی مناسب درک پیام‌های بصری | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۴۶

«مبادی سواد بصری» به چاپ شصتم رسید/ کتابی مناسب درک پیام‌های بصری

چاپ شصتم کتاب «مبادی سواد بصری» تألیف دونیس اِ. داندیس با ترجمه مسعود سپهر از سوی انتشارات سروش به چاپ رسید.

به گزارش صبا به نقل از روابط‌عمومی انتشارات سروش، چاپ شصتم کتاب «مبادی سواد بصری» تألیف دونیس اِ. داندیس با ترجمه مسعود سپهر از سوی انتشارات سروش منتشر و روانه بازار نشر شد.

کتاب «مبادی سواد بصری» راهنمای مقدماتی و جامعی است برای دانشجویان رشته طراحی و همه کسانی که می‌خواهند در جهانی که بسیاری از انواع اخبار و اطلاعات از راه‌هایی غیر از گفتار و نوشتار عرضه می‌شود، فهم درستی از پیام‌های بصری داشته باشند.

روش مولف این کتاب ارائه نکات عملی در قالب توضیح و مثال و تمرین‌های بسیار برای خواننده است، اما از طرح مسائل نظری جالب هم غفلت نورزیده است.

او در مباحث نظری به قیاس منطقی میان ۲ شیوه عمده ارتباطی میان انسان‌ها یعنی «کلام» و «تصویر» می‌پردازد. همچنین بحث می‌کند که برای خلق اثر هنری غیر از ذوق، نیاز به تفکری منضبط و رعایت اصول و فنونی معین است و برای باز کردن این مبحث پنج فصل از ۹ فصل کتاب را به نکات برجسته «دستور زبان بصری» اختصاص می‌دهد.

موضوع ارتباط میان تمام رشته‌های مختلف هنرهای بصری بحث نظری دیگر این مولف است که در فصلی مستقل چگونگی پیدایش و برآمدن «سبک» بیان و پنج سبک عمده در هنر معرفی می‌شود و در فصلی دیگر برخی جوانب عام تک‌تک رشته‌های مهم هنرهای بصری شرح داده می‌شود.

چاپ شصتم این کتاب در ۲۵۲ صفحۀ رقعی، شمارگان ۱٫۰۰۰ نسخه و با قیمت ۷۰٫۰۰۰ تومان توسط انتشارات سروش در اختیار علاقمندان این حوزه قرار گرفته است.

علاقه‌مندان برای تهیه این کتاب می‌توانند از طریق فروشگاه اینترنتی با شمارۀ ۶۶۴۱۵۴۰۱ تماس بگیرند. همچنین از طریق پیامرسان واتس‌اپ انتشارات سروش به شماره ۰۹۹۲۱۶۰۵۱۱۹ و یا با مراجعه به سایت سروش www.soroushpub.com، برای تهیه کتاب اقدام کنند.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است