«شطحیات» رونمایی شد/ آلبومی که تاریخ موسیقی ایران را روایت می‌کند | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۲۰

«شطحیات» رونمایی شد/ آلبومی که تاریخ موسیقی ایران را روایت می‌کند

آلبوم «شطحیات» ساخته حامد ثابت 19 خردادماه با حضور هنرمندان کشور رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار موسیقی صبا، آلبوم «شطحیات» ساخته حامد ثابت روز گذشته جمعه ۲۰ خرداد ۱۴۰۱ با حضور تعدادی از هنرمندان و موسیقیدانان کشور در نبشی استور (خیابان نجات الهی) رونمایی شد.

حامد ثابت موسیقیدان، آهنگساز و نوازنده پیانو که همواره سعی بر ساخت موسیقی کلاسیک ایرانی داشته و همچنین در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر برنده سیمرغ بلورین بهترین موسیقی متن برای فیلم «بی‌همه چیز» شده است، از آلبوم موسیقی «شطحیات» در ۱۳ قطعه (شطح ۱ تا ۱۳) رونمایی کرد.

این موسیقیدان در آغاز این مراسم رونمایی در ساعت ۱۷:۳۰ پس از تشکر از حاضران در این مراسم با ذکر نام احمدرضا اسماعیلی که در این آلبوم بسیار به او کمک کرده است، به سراغ پخش اولین قطعه به نام «شطح ۱» رفت.

در پایان این قطعه محمد پرویزی درباره «آلبوم شطحیات» عنوان کرد: تجربه موسیقایی حامد ثابت نشان دهنده استمرار تاریخ است و او در این کار صدایی به گوش ما می‌رساند که بیانگر صلح با استمرار گذشته است. جورجو آگامبن فیلسوف ایتالیایی در کتابش این گونه توصیف می‌کند که گذشته وقتی دوباره تکرار شود، تبدیل به سنت خواهد شد و این فیلسوف نمی‌خواهد استمرار گذشته را بپذیرد، اما من معتقدم موسیقی از گذشته تاریخی می‌آید و موسیقی همانند گذشته باید استمرار داشته باشد.

علی احمدی فرد نویسنده جلد آلبوم «شطحیات» اظهار کرد: ما با مساله تاریخ سروکار داریم و هنر وابسته به تاریخ است. ما همین حالا هم در تاریخ زندگی می‌کنیم و در تاریخ بحران های بسیاری ازجمله نوازندگی وجود داشت و در زمان حال نیز ما دچار بحران در زمینه آهنگسازی شده‌ایم، به گونه‌ای که در گذشته قطعه‌ها غیرقابل اجرا بودند و حالا قطعه‌ها بر اساس فرمول ساخته می‌شوند و آهنگساز های امروزی هیچ حسی به کار خودشان ندارند.

او در پایان خاطرنشان کرد: امروزه موسیقی مدرن در ایران غالب شده و موسیقی ایرانی از بین رفته است که این مساله سرعت بالای تولد هنرمندان و آهنگسازان سبک مدرن را توجیه می‌کند و معتقدم این آلبوم در ادامه تاریخ موسیقی ایران قرار خواهد گرفت.

در این مراسم رونمایی شاهد حضور هنرمندانی از جمله فردین خلعتبری، محمدرضا اصلانی، آریا عظیمی نژاد، ابراهیم ایرج زاده بودیم.

امیرعلی حسینی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    106/687/994/000
  • بی‌بدن
    24/696/617/000
  • سال گربه
    14/906/783/500
  • آپاراتچی
    4/116/967/500
  • پرویز خان
    3/218/197/000
  • نوروز
    2/940/108/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    2/833/522/500
  • آسمان غرب
    2/405/678/000