سریال «تازه وارد» نشان‌دهنده بخشی از تحولات صداوسیماست/ معرفی ۸ کارگردان به تلویزیون | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۰۶
در مراسم رونمایی از سریال «تازه وارد» مطرح شد:

سریال «تازه وارد» نشان‌دهنده بخشی از تحولات صداوسیماست/ معرفی ۸ کارگردان به تلویزیون

مراسم رونمایی از سریال «تازه وارد» با حضور معاون سیما و مدیر شبکه سه برگزار شد.

به گزارش صبا، مراسم رونمایی از سریال «تازه وارد» با حضور محسن برمهانی معاون سیما، علی فروغی مدیر شبکه سه و هشت کارگردان این اثر روز پنجشنبه ۱۹ خردادماه در بسیج صداوسیما برگزار شد.

علی فروغی مدیر شبکه سه سیما با بیان این که در  مرحله نگارش فیلمنامه موسسه اوج هم کنار سریال بود، تاکید کرد: در این سریال سه مجموعه جبهه فرهنگی انقلاب در کنار هم بودند و این همکاری جزو تجربه‌های شیرین همکاری بود.

وی به برگزاری مراسم رونمایی برای سریال اشاره کرد و افزود: سریال و برنامه با فضای جدی و تجهیزات بزرگ کم نداشتیم. معمولا برای این آثار مراسم رونمایی برگزار نمی‌کنیم. ولی این کار چند وجه ممیز دارد؛ اولین ویژگی اش این است که به بحث جمعیت به عنوان یکی از مسائل مهم کشور و مورد تاکید مقام معظم رهبری توجه دارد. معتقدم فرمایشات رهبر معظم انقلاب نباید فقط در برنامه های گفتگومحور مورد توجه قرار گیرد و باید درباره‌شان سریال هم ساخته شود.

فروغی عنوان کرد: مهم‌تر از خروجی این اثر، کارگردانی هشت برادر موفق و مومن است. در این مجموعه ۱۱ قسمتی هشت برادر حضور دارند که در چارچوب کاملا حرفه‌ای تولید کار کردند. خودمان نگران بودیم. چون این برادران فقط در کار کوتاه و مستند تجربه داشتند. وقتی کار تمام شد، دیدم کارها  کیفیت خوبی دارد و قطعه شکست خورده نداریم. همه اپیزودهای این سریال باکیفیت هستند و در بین این جمع برخی برادران کارگردان‌های شاخص و درجه یک خواهند شد. رونمایی از هشت چهره موفق و آینده دار در حوزه داستانی برای ما مهم‌تر از رونمایی از سریال است و خروجی اصلی این کار برای ما سرمایه انسانی است.

او در پایان خطاب به فیلمسازان تاکید کرد: سعی کنید یارتان را پیدا و خودتان را تکثیر کنید. خیلی مهم است که نیروهای شبیه به شما به مدیران معرفی شوند. من همیشه از خانه تولیدات جوان دفاع می‌کنم. این مجموعه ادعایی ندارد و دارد برای آنتن فکر می‌کند.

بازیگر بالقوه کم داریم

محسن برمهانی معاون سیما هم با بیان این که تحول از کلیدی ترین عناصر شروع می‌شود، اظهار کرد: تحول در صداوسیما فقط در ساختار و عنوان برنامه نیست. این اتفاقی که در سریال «تازه وارد» افتاده بخشی از تحول است. شما با نگاه انقلابی در راستای فرمایشات رهبری حرکت کردید. پروژه ای که ۱۰ سال پیش یک بچه حزب اللهی کلید زده الان تازگی دارد.

معاون سیما با تاکید بر این که باید علاوه بر تولید نویسنده و کارگردان به تولید بازیگر فکر کنیم، گفت: بازیگر بالقوه کم داریم و باید روی آن فکر کنیم.

وی افزود: تحول در حوزه نمایشی دو بال دارد که یکی کشف و شناسایی جوان‌ها و دیگری تولید صنعتی است. این دو باید در کنار هم قرار گیرد. تولید استاندارد حرفه‌ای به شکلی است که متن جایی تولید و بدون بازنویسی توسط کارگردان حرفه‌ای ساخته می‌شود.

معاون سیما در پایان بیان کرد: راعی در دانشگاه به ما کنش در فیلمسازی را درس داد.  بچه حزب اللهی ها در آثارشان به ریتم توجه دارند. اما عموما از کنش اثر ضربه می خورند. یک اثر باید کنش واحد داشته باشد. بد نیست آقای راعی بیاید و موضوع کنش را درس بدهد.

بازیگر آوردن برای کارگردان اول سخت‌ است

محمدجواد موحد تهیه کننده سریال با بیان این که مسیری را شروع کردیم که بسیار مهم است، اظهار کرد: نگهداری از این هشت کارگردان سخت است و باید به گام بعدی برای آنها فکر کرد. البته سه گروه هشت نفره دیگر هم داریم که می‌توانند سریال بسازند.

وی درباره روند تولید سریال توضیح داد: متن این اثر در مجموعه اوج نوشته شد که اگر خودمان می‌نوشتیم متن‌های بهتری تولید می‌شد. ما ۱۱ تله فیلم با یک تیم ساختیم. در این سریال نزدیک ۱۵۰ لوکیشن و ۳۵ بازیگر اصلی داشتیم. هر یک از اپیزودها در هفت هشت روز ساخته شده است. بازیگر آوردن برای تلویزیون سخت و برای سریال اپیزودیک و کارگردان اول سخت‌تر است.

سریال ۱۱ اپیزودی «تازه وارد» به تهیه‌کنندگی محمد جواد موحد و کارگردانی ۸ نفر از شبکه سه پخش می‌شود.

حسن حبیب‌زاده، رضا محبی، میلاد محمدی، سجاد معارفی، رضا کشاورز، احمد حیدریان، محسن امانی و محمدجواد صالحی از جمله هشت کارگردان جوان این اثر هستند که اپیزودهای مختلف «تازه وارد» را جلوی دوربین بردند.

این سریال ۱۱ اپیزودی که بیش از ۴۵ بازیگر اصلی در آن نقش‌آفرینی کردند و در ۱۴۰ لوکیشن متفاوت کار شده است، دست روی یکی از معضلات اجتماعی یعنی افزایش سن جمعیت گذاشته و به مساله فرزندآوری پرداخته است.

رضا بنفشه‌خواه، آشا محرابی، سپیده خداوردی، امیرمحمدزند، علی عامل‌هاشمی، زهرا داوودنژاد، الهام طهموری، محمد نادری، مهدیه نساج، حسین شهبازی، سالار کریم‌خانی، سهی بانو ذوالقدر، شیوا خسرومهر، جوانه دلشاد و… از جمله بازیگران این اثر هستند.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است