در دیدار اعضای هیات مدیره انجمن صنفی کارگردانان تئاتر با معاون هنری چه گذشت

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی انجمن صنفی کارگردانان تئاتر ایران، اعضای هیات مدیره انجمن صنفی کارگردانان تئاتر ایران در نشستی طولانی با محمود سالاری معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دیدار و گفتگو کردند.

در این دیدار شهرام گیل آبادی، محمد رحمانیان، شکر خدا گودرزی، آرش دادگر، هادی عامل و احسان حاجی پور به بیان مسائل و نکات صنفی و اهداف انجمن کارگردانان تئاتر ایران پرداختند.

در این دیدار اعضای هیات مدیره این انجمن با تشریح امکانات و ظرفیت ها و اقدامات شکل گرفته از زمان تاسیس این نهاد صنفی درباره مسائلی مانند نظارت، دفاع از کیان فکری و معرفتی تئاتر، رعایت شان هنرمندان، حمایت بی قید و شرط از اجراهای نمایش ها در همه موضوعات از فکری تا اقتصادی، تعریف سازو کار حمایت از آثار، تشکیل شورای صنفی، مشارکت و استفاده از ظرفیت اعضا انجمن در حوزه های مختلف اجرایی و آموزشی، طرح های پیشرفته تدوین شده توسط انجمن در حوزه اقتصاد هنر و… نکات و پیشنهاداتی را مطرح کردند.

همچنین محمود سالاری نیز با ابراز خوشحالی از برپایی این جلسه توضیحات مبسوطی درباره موارد مطرح شده ارائه داد.

این مدیر وظیفه معاونت هنری را حمایت از تئاتر و تلاش برای ارتقا و قاعده مند کردن سطح حمایت و پشتیبانی با یاری صنوف اعلام کرد.

سالاری در بخشی از نکات خود به صنوف و قدرت مشارکت آنها در سیاستگزاری و اجرای بسیاری از امور اشاره کرد و گفت: صنوف توانمند باید طرف مشورت و مشارکت در سطوح مختلف کاری در تئاتر کشور باشند.

در این دیدار طرفین خواستار همکاری‌های بیشتر در حوزه های مشورتی و سیاستگذاری و استفاده از ظرفیت بالاقوه اجرایی در صنوف تئاتر شدند.

انتهای پیام/