اکران در زمان نامناسب، از اکران نشدن بهتر است!

بهمن کامیار کارگردان فیلم سینمایی «در وجه حامل» که هم اکنون اکران خود را در سینماها سپری می کند، در ارتباط با میزان فروش و بازخوردهای دریافتی مخاطبان این فیلم به «صبا» گفت: اکران فیلم با توجه به فضای جام‌جهانی و موفقیت‌هایی که داشته، تحت تاثیر قرار گرفته است و همچنین در سینمای سرگروه همزمان با فیلم ما، 4فیلم کمدی درحال اکران است و فقط فیلم «در وجه حامل» است که فیلمی اجتماعی است. ما برای اکران فیلم با کارسختی روبرو هستیم.
وی در ادامه افزود: علاوه بر این موضوعات ما از تبلیغات محیطی محروم هستیم و توان مالی آن را نداریم، ولی در کل با توجه به این موضوعات بازخوردهای خوبی را از مخاطبان دریافت کرده‌ایم و بسیار راضی کننده بوده  ولی تاکنون با فروش خوبی روبرو نبوده ایم.
کامیار در پاسخ به این سوال که نمایش فوتبال های جام جهانی در روند فروش فیلم موثر بوده است یا خیر توضیح داد: فکر نمی‌کنم خیلی موثر بوده باشد، چون در تایمی که فوتبال نمایش داده می شود مردم اگر در سینما هم فوتبال نبینند در خانه هایشان می‌بینند. بنابراین این که بگوییم صرفا نمایش فوتبال ها تاثیر زیاد بر میزان فروش فیلم ها داشته اند، اشتباه است. اما من با اصل قضیه و اینکه چرا باید در سینما فوتبال نمایش داده شود مشکل دارم. اقتصاد سینما در خود سینما آنقدری ناامید است که به سمت پخش فوتبال می رود و برای سینمای ما اتفاق خوبی نیست. اما در کل همین که مردم برای تماشای فوتبال هم به سینما بروند برای ما باعث خوشحالی است.
کامیار در خصوص زمان اکران فیلم و تداخل آن با جام جهانی توضیح داد:قطعا ما می دانستیم که زمان اکران فیلم با جام جهانی تداخل پیدا می کند اما به قدری تعداد فیلم های در نوبت اکران زیاد است که ما تعیین کننده نیستیم که فیلم چه زمانی اکران شود، همین که فیلم اکران می شود اتفاق خجسته ای است و اگر ما با این تایم اکران مخالفت می کردیم شاید اصلا فرصت اکران پیدا نمی کردیم بنابراین ترجیح دادیم فیلم را در همین زمان به اکران برسانیم. اکران در زمان نامناسب از اکران نشدن بهتر است. امیدوارم در هفته‌های بعد به مرور با فروش بهتری روبرو شویم.
 گفتنی است؛ «در وجه حامل» فیلمی به کارگردانی و نویسندگی بهمن کامیار و تهیه‌کنندگی مصطفی کیایی ست که در آن ژاله صامتی، محمدرضا غفاری، ،احسان امانی، رویا جاوید نیا، محسن کیایی ، رعنا آزادی ور و …  به ایفای نقش پرداخته اند.