ظریف و عراقچی سوژه رمان شدند | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۳۶

ظریف و عراقچی سوژه رمان شدند

فرید حسینیان تهرانی در رمان «جهان هولوگرافیک جنایت» با تقدیم نامه ای متفاوت به شخصیت دکتر ظریف پرداخته است.

به‌ گزارش خبرگزاری صبا به نقل از روابط عمومی نشر نیماژ، رمان «جهان هولوگرافیک جنایت» سومین رمان فرید حسینیان تهرانی و پنجمین کتاب وی در حوزه‌ ادبیات داستانی است که از سوی نشر نیماژ به بازار نشر و کتابفروشی‌ها عرضه شده است.

در تقدیم‌نامه‌ این کتاب آمده است: «به‌ یاد پرویز لطیفی، برای داریوش مهرجویی، به قربانیان مای‌لی، نوگون‌ری، کاتین، نانجینگ، گولاگ، کامبوج، تیانانمن، اردوگاه مرگ بوخن‌والد، اردوگاه ۲۲، مدرسه‌ای در شین‌آباد، پستوی یک کله‌پزی، ورودی خانه‌ یک کارخانه‌دار، سالن خانه‌ یک زوج معمولی و…»

همچنین نویسنده در توضیح ابتدایی کتاب نوشته است: «گفتنش لازم است که آنچه درباره‌ آقای دکتر ظریف روایت می‌شود از مخیله‌ نویسنده است و دخلی به زندگی واقعی ایشان ندارد.»

در بخش دیگری از این کتاب آمده است: «ظریف که حالا دهانش هم باز مانده بود، نگاهی به عراقچی کرد که نمی‌توانست جلوی خنده‌اش را بگیرد. وقتی سرش را برگرداند دید زن خبرنگار هم رفته میان جمعیت گم شده بدون این‌که پاسخی بگیرد. پاسخی هم وجود نداشت… سوال‌ها بیشتر شبیه شوخی بود…وضعیت مضحکی بود. به خیال و رویا می‌مانست تا واقعیت. دکتر ظریف با خودش فکر کرد از این بدتر هم اولاند و عادل الجبیر و… سرش آورده بودند ولی آن‌ها دست‌کم از یک منطقی (تو بگو منفعت‌طلبی محض) پیروی می‌کردند، اما حالا… اما این‌ها… هنوز به جمع‌بندی توی ذهنش نرسیده بود که مجری برنامه اعلام کرد شازده‌کوچولو از خبرگزاری سیارک فیروز نادری. پسربچه‌ای با موهای انبوه بور و یک شنل آبی آسمانی با حالتی میان راه رفتن و پرواز کردن، مثل این‌که روی هوا لیز بخورد، خودش را به میکروفون رساند و بدون مقدمه سوال کرد:…»

این رمان ۱۳۶ صفحه‌ای با قیمت ۱۹۰۰۰ تومان به کتابفروشی‌ها عرضه شده است.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است