اعطای وام‌ حمایتی به سینماگران از سرگرفته می‌شود/ شرایط ویژه برای بازپرداخت اقساط

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی، سیدمهدی جوادی مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی و نعمت‌الله رضایی مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید صبح امروز چهارشنبه 18 خردادماه طی دیداری راه‌کارهای تداوم حمایت از سینماگران را بررسی کردند.

در این دیدار مدیرعامل فارابی ضمن تشکر از حُسن همکاری‌های سابق صندوق کارآفرینی امید با جامعه سینمایی کشور به لزوم استمرار و توسعه این همکاری‌ها برای احیای مشاغل سینمایی تأکید کرد.

جوادی با اشاره به دوران سخت کرونا و آسیب‌های جدی آن به سینماگران گفت: نظر به مأموریت‌های صندوق کارآفرینی امید برای احیای مشاغل آسیب دیده از کرونا یکی از مهم‌ترین صنوفی که می‌توان با سرانه‌ای پایین‌تر از سایر فعالیت‌ها به احیای مشاغل آن همت گمارد، صنوف سینمایی هستند. متاسفانه هنوز فیلم‌هایی داریم که وام گرفته‌اند اما نوبت به اکران آنها نرسیده و طبیعی است که در بازپرداخت تسهیلات نیز مشکل داشته باشند.

مدیرعامل فارابی با برشمردن دغدغه‌های محمد خزاعی رییس سازمان سینمایی در این باره اظهار کرد: در کنار این موضوعات ایجاد اشتغال در حوزه‌های فرهنگی از جمله سینما با کمترین سرمایه قابل تحقق است. لذا در جلسه‌ای که ایام فجر با نایب رییس صندوق و معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری در بنیاد فارابی داشتیم، مقرر شد با مشارکت صندوق کارآفرینی امید برنامه‌هایی در حوزه احیا و ایجاد مشاغل سینمایی داشته باشیم و جلسه امروز در همین راستا تشکیل شده است.

همچنین در این نشست نعمت‌اله رضایی مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید نیز با ابراز خرسندی از حضور در یکی از موثرترین نهادهای فرهنگی کشور به اهتمام این صندوق بر حمایت از جامعه سینمایی کشور تاکید کرد.

رضایی همچنین با مرور راهکارهای توسعه همکاری فی‌مابین با اشاره به شرایط کرونایی از آمادگی کامل صندوق برای کمک به سینماگران برای عبور از این شرایط خبر داد.

در این دیدار که سیدمهدی سجادی خزانه‌دار بنیاد سینمایی فارابی و حسین ناظریان معاون بازرسی، حقوقی و امور استان‌های صندوق کارآفرینی امید نیز حضور داشتند، توافق شد سینماگرانی که سابقا وام دریافت کرده‌اند اما به دلیل کرونا هنوز فیلم‌‌های آن‌ها اکران نشده و توان پرداخت اقساط را ندارند، بازپرداخت اقساط آنها امهال شود.

علاوه بر تمدید تفاهمنامه سه جانبه صندوق کارآفرینی امید، صندوق اعتباری هنر و بنیاد سینمایی فارابی برای اعطای تسهیلات به سینماگران، توافق شد یک تفاهمنامه جدید میان بنیاد سینمایی فارابی و صندوق برای حمایت از تولید آثار استراتژیک منعقد شود.

انتهای پیام/