نخستین حضور بین‌المللی فیلم کوتاه «تی‌تی» در جشنواره‌ فیلم کانادا

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از روابط‌ عمومی گروه، فیلم «تی‌تی» به نویسندگی و کارگردانی مرضیه فخار و تهیه‌کنندگی مسلم سالاری و زیبا دل‌افروز، در هشتمین دوره از جشنواره‌ بین‌المللی فیلم «کبک» کانادا پذیرفته شد.

در خلاصه‌ قصه فیلم «تی‌تی» آمده است: زنی پس از پنج سال زندگی مشترک درست زمانی که تمامی اقدامات را برای عمل تغییر جنسیت انجام داده، متوجه می‌شود باردار است.

مرضیه فخار درباره‌ این فیلم «تی‌تی» می‌گوید: هدف و دغدغه‌ام در وهله اول نمایش درونیات زنی با تمایلات مردانه بود، طوری که از کلیشه‌ها فاصله داشته باشد و ما فقط ظاهر مردانه و نخ‌نماشده این افراد را نبینیم. در وهله‌ی دوم، نشان‌دادن این موضوع که حس مادرانگی بالاترین و خاص‌ترین حس دنیاست، تا جایی که باعث می‌شود شخصی در یک لحظه از تمام خواسته‌هایش دست بکشد تا فقط بتواند فرزندش را در آغوش بگیرد.

فریبا طالبی، نیوشا شهریوری، مریم حسن‌زاده، مهرزاد نیکنام، پروانه کاظمی، مبینا حسن‌زاده و روبیتا رستمی در این فیلم ایفای نقش کرده‌اند.

فخار از سال 86 در رادیو، تلویزیون و سینما به عنوان نویسنده، گوینده، دستیار اول کارگردان و برنامه‌ریز فعالیت داشته و پس از چند سال تدریس در حوزه‌ فیلمنامه‌نویسی، کارگردانی و ساخت چند فیلم کوتاه، فیلم پرچالش و دشوار «تی‌تی» را نوشته و کارگردانی کرده است.

دیگر عوامل تولید فیلم «تی‌تی» عبارتند از دستیار یک کارگردان: کیانوش عینی، دستیار برنامه‌ریز و دستیار ۲ کارگردان: لیلا حسن‌نژاد، برنامه‌ریز: الهام‌السادات حسینی، منشی صحنه: حدیث بهرام‌خانی، مدیر فیلم‌برداری: محمد غزازانی، سرپرست گروه فیلم‌برداری: شیوا وندا، دستیار یک فیلم‌بردار: ایمان حبیبی، دستیاران فیلم‌برداری: مهدی دوستی و علی جوادی، تهیه‌کنندگان: مسلم سالاری و زیبا دل‌افروز، دستیار تهیه‌کننده: سهراب سالاری، مدیر تولید: پیام فرامرزیان، طراح صحنه و لباس: ستاره قره‌گوزلو، دستیار: پویان عینی، طراح و اجرا گریم: عاطفه رضایی، دستیاران گریم: فاطمه تهمتن، مجید آریان‌پور، مدیر صدابرداری: حسین سلیمی، صدابردار: امیرعلی شهلایی، مدیر تدارکات: امید غفوری، خدمات: علی حمیدی، حمل‌ونقل: مرتضی خرمی و اکبر کاوه، سینه‌موبیل: مجید اسماعیل‌زاده، گرافیست: مهدی فخار، عکاس: خاطره سالاری، روابط‌عمومی و مشاور رسانه: احمدرضا حجارزاده.

جشنواره‌ بین‌المللی فیلم «کبک» کانادا یک مسابقه آنلاین بین‌المللی در IMDB است که هر سه ماه یک‌بار برگزار می‌شود. هیات داوران جشنواره، هر سه‌ماه بهترین فیلم‌ها را در هر دسته تعیین می‌کنند. این فیلم‌ها به صورت خصوصی برای هیات داوران نمایش داده می‌شوند و هدف داوران، کمک به فیلم‌سازان برای برداشتن گام بعدی در حرفه خود است.

پخش بین‌المللی این فیلم برعهده‌ فوروارد فیلم (Forward film) به مدیریت حسین ترک‌جوش بوده است.

انتهای پیام/