نمایش «قیچی‌ای که دنبال کار می‌گشت» دو دیپلم افتخار از تفلیس گرفت | پایگاه خبری صبا
امروز ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۰:۲۷

نمایش «قیچی‌ای که دنبال کار می‌گشت» دو دیپلم افتخار از تفلیس گرفت

نمایش «قیچی‌ای که دنبال کار می گشت» در جشنواره کودک و نوجوان تفلیس دیپلم افتخار بهترین اجرای نمایش و بهترین طراحی و ساخت عروسک را دریافت کرد.

به گزارش خبرنگار تئاتر خبرگزاری صبا، نمایش «قیچی‌ای که دنبال کار می گشت» به نویسندگی محمدحسین ناصربخت و کارگردانی سعید زین‌العابدینی در جشنواره کودک و نوجوان تفلیس (گرجستان) دیپلم افتخار بهترین اجرای نمایش و بهترین طراحی و ساخت عروسک را از موسسه بین‌المللی تئاتر (ITI) یونسکو دریافت کرد. همچنین مریم آشوری از بازیگران این نمایش، نامزد جایزه بهترین بازیگری جشنواره شد.

این نمایش ویژه گروه سنی خردسال و کودک و از تولیدات طرح کتاب – تئاتر – مدرسه مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است. طرح کتاب – تئاتر – مدرسه که سال ۹۵ توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان پایه‌گذاری شد، متولی کمک به تولید نمایش‌هایی شد که کتاب داستانس توسط خود کانون منتشر شده بود و نمایش «قیچی ای که دنبال کار می گشت» نوشته منیره هاشمی هم جزو داستان هایی بود که توسط انتشارات کانون چاپ شده بود و محمدحسین ناصربخت آن را تبدیل به نمایشنامه کرد. هدف از این طرح هم این بود که علاوه بر اجرای نمایش، ترویج کتابخوانی هم شود.

نمایس «قیچی‌ای که دنبال کار می‌گشت» پیش از این در بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان هم در بخش خردسال به اجرا درآمد و چند اچرای سیار(پورتابل) در مراکز کانون به صورت محدود داشت اما فروردین و اردیبهشت‌ماه امسال، در بخش کودک پردیس تئاتر شهرزاد اجرای عمومی صحنه‌ای داشت.

این نمایش، روایت استاد آهنگری است که در کارگاهش قیچی تیزی می‌سازد و آن را برای روز مبادا در گوشه‌ای می‌گذارد. پس از چند روز که قیچی احساس تنهایی و طرد شدن می‌کند، برای پیدا کردن یک کار خوب از مغازه بیرون می‌رود و …

در نمایش «قیچی‌ای که دنبال کار می‌گشت» مریم آشوری و عبد آتشانی به عنوان بازیگر و بازی دهنده عروسک همکاری داشتند.

موسسه بین المللی تئاتر (ITI) یک موسسه غیردولتی زیر نظر یونسکو است که در زمینه گسترش هنرهای نمایشی فعالیت می‌کند. علاوه بر این، انجام فعالیت‌های مشترک از طرف سازمان‌های مرتبط با یونسکو با هدف بسط و توسعه تئاتر به عنوان زبانی جهانی برای انتقال مفاهیم مشترک انسانی در جهان از دیگر ماموریت‌های این موسسه بین‌المللی است.

جشنواره کودک و نوجوان تفلیس کشور گرجستان از تاریخ ۱۰ تا ۱۶ خردادماه در شهر تفلیس برگزار شد.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است