دیدار و گفتگو با پدیدآورندگان کتاب «سایه صادق؛ در روشنی هدایت‌پژوهان» | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۱:۳۵

دیدار و گفتگو با پدیدآورندگان کتاب «سایه صادق؛ در روشنی هدایت‌پژوهان»

جلسه دیدار و گفتگو با پدیدآورندگان کتاب «سایه صادق؛ در روشنی هدایت پژوهان» 18 خردادماه برگزار می‌شود.

به گزارش صبا، به‌مناسبت انتشار کتاب «سایه صادق؛ در روشنی هدایت پژوهان» که مجموعه مصاحبه‌هایی‌ست، درباره زندگی و آثار صادق هدایت که توسط نشر ژیل منتشر شده است، بیست‌ویکمین عصر چهارشنبه‌های بخارا، به دیدار و گفتگو با پدیدآورندگان این کتاب اختصاص یافته است.

این نشست در ساعت ۱۷ روز چهارشنبه ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ با حضور نجل رحیم نورولوژیست، مغز پژوه که صاحب تالیفات فراوان در حوزه نقد اجتماعی و هنری است و دو تن از پدیدآورندگان کتاب، مانیا نیکویی و مهپاره طاهری و علی دهباشی در محل کتابفروشی خانه فرهنگان فرشته، به نشانی خیابان فرشته، شرق به غرب، بعد از چناران، پلاک ۵۰ برگزار می‌شود و به‌طور مستقیم نیز پخش خواهد شد.

همچنین در این خبر آمده است: «پدیدآورندگان در کتاب «سایه صادق » تلاش کرده‌اند تا با جمع آوری هر آن‌چه در خصوص هدایت، در بیش از هشتاد سال اخیر گفته شده است، تصویری جامع و به دور از یک‌سونگری، ارایه دهند، در قالب مجموعه مصاحبه‌هایی با آن‌ها که این نویسنده را می‌شناسند.

کتاب به سه بخش اصلی تقسیم می‌شود؛ نخست زندگی صادق که در شش فصل تدوین شده و گفت‌وگو هایی است با جهانگیر هدایت. در تدوین این شش فصل، سعی بر آن شده تا با تنظیم سوالاتی هدف‌دار و گاه توضیحات مفصلی که از سوی مصاحبه‌شوندگان بیان می‌شود، خواننده با هر آن‌چه در کتاب‌های پیشین، از زندگی صادق آمده است، آشنا شود و در آخر به تحلیلی برسد، فراتر از آن‌چه که دیدی صرفا یک‌سویه را نصیب خواننده می‌کند.

بخش دوم که شاید جذاب‌ترین بخش کتاب نیز به شمار می‌آید، به تحلیل روانکاوانه و مغزپژوهانه از زندگی صادق و آثار او، از محمدصنعتی و نجل رحیم می‌پردازد. بخش سوم نقد ادبی آثار هدایت است و مجموعه مصاحبه‌هایی است با جواد اسحاقیان، نسیم خاکسار، فرهادکشوری و حسین رسول‌زاده. در فصل پایانی کتاب نیز تحلیلی بر نقاشی‌های هدایت به قلم حسام محمدی ارائه شده است.»

پدیدآورندگان کتاب، مانیا نیکویی، پزشک و داستان نویس که تاکنون چندین اثر در حوزه رمان و داستان‌نویسی به چاپ رسانده است، مهپاره طاهری، مهندس پلیمر و پژوهشگر ادبیات، و میلاد ریاضی‌پور، دانش‌آموخته تاریخ است.

این نشست در زمان یادشده به طور مستقیم از نشانی‌های در اینستاگرام bukharamag@ و farhangan.fereshte@ پخش خواهد شد.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است