تلاش کردم نماینده دهه‌هشتادی‌ها باشم/ پدرومادرها از «مینو» ناراضی بودند

مهدیس توکلی بازیگر جوانی است که با ایفای نقش «مینو» خواهر «سهراب» یکی از دو کاراکتر اصلی سریال، از فصل سوم به مجموعه «از سرنوشت» اضافه شد و در فصل چهارم این سریال نیز که به پایان پخش نزدیک شده ایفای نقش می‌کند. این بازیگر در گفتگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون صبا درباره «از سرنوشت 4» و نقشش گفت: نقش «مینو» در فصل سوم کم‌رنگ‌تر بود، بنابراین لایه‌های این کاراکتر به طور کامل باز نشده بود و بسیاری از جزییات زندگی او را نمی‌دانستیم، اما در فصل چهارم، «مینو» بسیار جدی‌تر شد و یکی از داستان‌های اصلی فیلم حول او رخ می‌داد که باعث شد مخاطبان با زندگی، دغدغه‌ها و چالش‌های این جوان دهه هشتادی بیشتر آشنا شوند.

او ادامه داد: فصل سوم «از سرنوشت» اولین تجربه من برای بازی در یک سریال تلویزیونی بود؛ البته تجربه‌های بسیاری در حوزه فیلم کوتاه و تئاتر داشتم. برای بازی در این نقش، آقای خردمندان به من بسیار کمک کرد و کمک‌های او باعث شد تا بتوانم ظرایف این نقش را به خوبی بفهمم و آن را بهتر بازی کنم. او دست بازیگر را برای ایفای نقش باز می‌گذارد اما در عین حال، نقاط ضعف او را نیز تذکر می‌دهد.

بازیگر نقش «مینو» درباره بازی خود در نقش یک دهه هشتادی بیان کرد: اگر بخواهم بگویم «مینو» و «شاهین» به عنوان دهه هشتادی چه هدف‌هایی دارند، می‌توان گفت که نماینده هم‌نسلی‌های خود در تلویزیون هستند. البته تلاش کردم که دغدغه‌ها و چالش‌های این نسل را نمایندگی کنم.

او اضافه کرد: من متولد سال 1373 هستم، در حالی که «مینو» در فیلم، متولد 1381 یا 1382 است؛ بنابراین برای ایفای این نقش باید 8-9 سال پایین‌تر از سن واقعی خودم را بازی می‌کردم که تجربه سختی بود. در حقیقت سن «مینو» برایم چالش بود و خودم را بر اساس آن به‌روز کردم.

توکلی درباره بازخوردهای مردمی درباره نقشش اظهار کرد: طبیعتا آدم‌ها با هم متفاوت‌اند و متفاوت فکر می‌کنند اما با توجه به بازخوردهایی که گرفتم، به نظرم نقش «مینو» پذیرفته شده بود. خیلی از پدر و مادرها از رفتارهای «مینو» ناراضی بودند و می‌گفتند ما هم چنین مشکلاتی با فرزندان خود داریم. برخی از دهه هشتادی‌ها نیز همذات‌پنداری می‌کردند و می‌گفتند ما شبیه به تو هستیم. به نظرم این بازخوردها نشان می‌دهد که نقش پذیرفته شده است.

این بازیگر در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه «شاهین» عاشق «مینو» بود یا برای انتقام آمده بود، توضیح داد: به نظرم «شاهین» عاشق بود، حتی دیوانه‌وار عاشق «مینو» بود. در صحنه‌ای از سریال دیدید که او خودش را از بالا پرتاب کرد و زمانی که این صحنه را بازی می‌کردیم، این قدر طبیعی بود که لحظه‌ای احساس کردم «شاهین» به خاطر «مینو» واقعا خودکشی کرده است! شاید برای انتقام آمده بود، ولی «مینو» را هم دوست داشت.

مهدیس توکلی در پایان درباره پربازدید شدن این سریال در تلوبیون گفت: همه فصل‌ها دیده شد، اما فصل چهارم بیشتر دیده شد، چون قصه آن از دل مردم برآمده بود و به همین دلیل باورپذیر بود. علاوه بر این، در سه فصل قبلی، مردم با کاراکترها همراه شده بودند و دوست داشتند بدانند سرنوشت آن‌ها چه می‌شود.

«از سرنوشت ۴» به تهیه‌کنندگی اکبر تحویلیان و کارگردانی محمدرضا خردمندان ملودرامی عاشقانه است که در فصل چهارم به تولید دانش بنیان و تلاش نخبگان کشور برای خودکفایی علمی می‌پردازد.

دارا حیایی، کیسان دیباج، فاطیما بهارمست، مونا کرمی و مهدیس توکلی در کنار مجید واشقانی، حسین پاکدل، لیلا بلوکات، رضا داوودنژاد، ساناز سعیدی، سیدمهرداد ضیایی، نگین صدق گویا، سولماز غنی، مائده طهماسبی، رضا بنفشه‌خواه، شاهو رستمی، مسعود انتظاری و محمدصادق ملک بازیگران فصل چهارم این سریال هستند. در این فصل سه بازیگر جدید مهران میری، فرهنگ زرگرباشی و متین طاهری‌نیا معرفی شدند.

همچنین از دیگر عوامل این اثر می‌توان به نویسندگان: محمدمحمود سلطانی، روح‌الله صدیقی و آرزو صدیقی، تدوین: شوکا زندباف، مدیر تولید: مجتبی برهانی‌زاده، مدیر تصویربرداری: خسرو دادگرمرام، عکاس: متین تحویلیان، طراح صحنه: آبتین برقی، صدابردار: حمید یارندپور، طراح گریم: خاطره خاشعی، آهنگساز: آرش بادپا، صداگذار: محمود موسوی‌نژاد، روابط عمومی: مطهره کشاورز محمدیان، مشاور رسانه‌ای: پدرام ابدان، دستیار تهیه‌کننده و مدیر برنامه‌ریزی: نوید احمدزاده چالشتری و… اشاره کرد.

انتهای پیام/