ادای احترام به درمان‌های اگزیستانسیال | پایگاه خبری صبا
امروز ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۱۱
معرفی کتاب؛

ادای احترام به درمان‌های اگزیستانسیال

کتاب «درمان‌های اگزیستانسیال» نوشته میک کوپر با ترجمه رزگار محمدی و شهلا سلیمانی به همت نشر لگا منتشر شد.

به گزارش خبرنگار ادبیات خبرگزاری صبا، کتاب «درمان‌های اگزیستانسیال» نوشته میک کوپر با ترجمه رزگار محمدی و شهلا سلیمانی به همت نشر لگا به چاپ رسید.

میک کوپر به‌ مناسبت انتشار نسخه فارسی این کتاب در مقدمه آن نوشته است: «خیلی خوشحالم که این مقدمه را برای ترجمۀ فارسی ویرایش دوم کتابم، درمان‌های اگزیستانسیال می‌نویسم. برای من افتخار بزرگی است که دکتر رزگار محمدی این کتاب را برای ترجمه انتخاب کرده است. از دکتر محمدی و شهلا سلیمانی برای ترجمۀ این اثر بسیار سپاسگزارم.

تاریخ و زبان فارسی بسیار عمیق و ریشه‌دار است. این زبان به سپیده‌دم تمدن باز می‌گردد. متفکران پارسی همانند زرتشت، تأثیر عمیقی بر اندیشۀ غربی و از طریقی بر تفکر و عملکرد اگزیستانسیالیست‌ها داشته‌اند؛ بنابراین این ترجمه، درمان اگزیستانسیال را دوباره به ریشه‌های خود باز می‌گرداند: بازگشت حکمت و عمل اگزیستانسیال به بعضی از ریشه‌هایی که از آنجا نشئت گرفته است.

اگرچه رویکردهای درمانی اگزیستانسیال، عمدتا در جهان غرب پدیدار شده‌اند؛ آن‌ها روی مسائل و دلواپسی‌های جهانی بشر تمرکز کرده‌اند. چگونه زندگی معناداری داشته باشیم؟ اخلاقی‌بودن به چه معناست؟ چگونه می‌توانیم آزادی خود را بدون محدودکردن آزادی دیگران تحقق دهیم؟ روح چیست؟ در این کتاب سعی کرده‌ام نشان دهم که چگونه سنت‌های مختلف اگزیستانسیال تلاش کرده‌اند به این سؤالات بپردازند و آن‌ها وضعیت انسان را چگونه درک می‌کنند. با این حال، ممکن است هنوز جنبه‌هایی از تفکر و عمل اگزیستانسیال وجود داشته باشد که برای مخاطبان شرقی و فارسی‌زبان کاملا بسط و توسعه ‌نیافته است؛ سؤالاتی که ممکن است شما خوانندۀ این ترجمه از درون جهان‌بینی فرهنگی خویش بپرسید.

این کتاب، ادای احترامی به درمان اگزیستانسیال در همۀ اشکال متنوع آن است…»

در توضیح این کتاب آمده است: «گرچه فلاسفه در طول قرن‌ها مشاورۀ اگزیستانسیال را به‌کار برده‌اند، اما فقط در طول صدسال گذشته بوده که این رویکرد به‌عنوان شکلی از روان‌درمانی توسعه و سازماندهی‌شده است. انتشار کتاب درمان‌های اگزیستانسیال نقطه عطفی در تاریخ طولانی درمان‌های اگزیستانسیال است که یک نمای عالی، کلی، واضح و انتقادی از اشکال متفاوت این رویکرد نوظهور ارائه می‌دهد. شایستگی ویژۀ نویسنده، ارایۀ رویکردهای مختلف اگزیستانسیال به شیوه‌ای برانگیزاننده و گاه تحریک‌آمیز است. او خوانندگان را به انتخاب میان درمان های اگزیستانسیال دعوت می کند، سوگیری‌های بالقوه را برجسته و سپس در یک سنت حقیقی اگزیستانسیال، خوانندگان خود را تشویق می‌کند تا به نتیجه‌گیری خویش برسند و نسخه خود را از درمان اگزیستانسیال خلق کنند.»

کتاب «درمان‌های اگزیستانسیال» در نوبت چاپ اول ۲۵۰ صفحه و ۹۹ هزار تومان قیمت دارد.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است