بیانیه خانه سینما در قبال توهین‌های اخیر/ سینمای ایران تاثیرگذارست و از همین می‌ترسند | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۰۶

بیانیه خانه سینما در قبال توهین‌های اخیر/ سینمای ایران تاثیرگذارست و از همین می‌ترسند

خانه سینما در واکنش به توییت علی‌اکبر رائفی‌پور طی بیانیه‌ای نوشت که مقبوليت و ظرفيت هاي اجتماعي سينماگران خار چشم اين جماعت است.

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری صبا، خانه سینما در واکنش به توییت علی‌اکبر رائفی‌پور سخنران و فعال فضای مجازی درباره خشونت‌های جنسی در سینما و توهین هایی که به سینماگران کرده بود، بیانیه‌ای صادر کرد.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

«به نام خدا

اشخاصی این روزها بنا بر یک برنامه از پیش تعیین شده که بعد از این همه سال دیگر برای ما و مردم نخ‌نما شده است به شکل بسیار بی ادبانه ای شروع به سمپاشی و هتاکی علیه سینما و سینماگران کرده اند، هدفشان مشخص است و می خواهند تمرکز فضای خبری کشور را به جهتی دلخواه سوق دهند، برای انجام این مأموریت چه هدفی بهتر از سینما و هنرمندانش؟ سینمایی که سال‌هاست یکی از پرافتخارترین جلوه های نام ایران در صحنه های بین المللی است.

مقبولیت و ظرفیت های اجتماعی سینماگران خار چشم این جماعت است. ما و مردم نباید به دام این جریان بیفتیم.

برای خنثی کردن نقشه های این جریان مشکوک تنها کافی است مطابق با منش و شخصیت سینمای فاخر ایران و سینماگران محترم آن رفتار کنیم، کافی است شأن سینما و سینماگران را به اندازه این اشخاص پایین نیاوریم.

تعجب هم نمی کنیم از نهادهایی که وظیفه قانونی نظارت و برخورد با رفتارهای خلاف ادب و خارج از قواعد قانونی این جماعت را دارند چون ظاهرا به آنها هم نباید امیدی داشت بنابراین حتی برای شکایت یا پیگیری حقوقی اهانت‌های هتاکان هم اقدامی نخواهیم کرد، فقط برملایشان می کنیم چون سینمای ایران زنده و پویا است حتی اگر در شرایط فعلی نتواند فیلم بسازد، با تمام محدودیت‌ها سینمای ایران تأثیرگذار است و این جماعت از همین می ترسند.»

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است