کریستوف والتس در نقش بیلی وایلدر ظاهر می‌شود/ روایت زندگی کارگردان افسانه‌ای

به گزارش صبا به نقل از ورایتی، کریستوف والتس بازیگر برنده دو جایزه اسکار در پروژه جدید جرمی توماس تهیه کننده سینما، در نقش بیلی وایلدر کارگردان افسانه ای هالیوود بازی خواهد کرد.

عنوان این فیلم «بیلی وایلدر و من» است که توسط کریستوفر همپتون از کتاب جاناتان کو  اقتباس می شود و استیون فریرز کارگردانی آن را برعهده خواهد داشت.

این فیلم به نظر می رسد بخشی از زندگی بیلی وایلدر در دوره نوجوانی و بخشی در دوران موفقیتش در سینما را که به یک نماد در دوران طلایی هالیوود برای همه دوستداران سینما تبدیل شده بود، به تصویر می کشد.

بیلی وایلدر برای ساخت آثار مهمی چون «سانست بلوار»، «آپارتمان»، «غرامت مضاعف» و «خارش هفت ساله» شناخته می شود.

در خلاصه رسمی فیلم آمده است: در تابستان سال 1977 ، یک زن جوان بی گناه در یکی از جزایر یونان در هنگام فیلمبرداری فیلم «کلاه شاپو» برای کارگردان مشهور بیلی وایلدر و فیلمنامه نویسش آی آ ال دایموند کار می کند. این دختر هنگامی که برای ادامه فیلمبرداری به دنبال بیلی وایلدر به آلمان می رود خود را در سفری مربوط به گذشته تاریخ خانوادگی این کارگردان در می یابد.

تولید این فیلم در بهار سال 2023 در یونان، مونیخ و پاریس آغاز می شود. به زودی، بازیگران نقشهای دیگر اعلام می شود.

والتس در واکنش به حضورش در نقش بیلی وایلدر گفت: بیلی وایلدر می گفت شما باید یک رویا داشته باشید تا بتوانید صبح از خواب برخیزید. فیلم استیون فریرز با فیلمنامه کریستوفر همپتون به تهیه کنندگی جرمی توماس برای من حکم این رویا را دارد.

انتهای پیام/